Witajcie kochane w kolejnym wpisie. Dzisiaj wracam do was z kolejną garstką poleceń serialowych. Ponad miesiąc nie było tego wpisu, ale przez ten czas zbierałam ciekawe pozycje do obejrzenia, więc mam nadzieję, że mi to wybaczycie. W dzisiejszym zestawieniu pojawi się również książka obok muzyki i seriali. Niestety nie udało mi się obejrzeć żadnego filmu. 




Muzyka

Ed Sheeran Bad Habits

Nie wiem dlaczego, ale zwlekałam jakiś czas z przesłuchaniem tej piosenki.  Kiedy już ją odpaliłam na Spotify, wpadła mi w ucho od razu i wylądowała na playliście z ulubionymi utworami. 


ANNE MARIE ALBUM THERAPY


 

 Nie wszystkie piosenki z tego albumu, to do końca mój klimat, ale fajnie, że jest na nim różnorodność, której przyjemnie się słucha. Piosenki, które najbardziej lubię z tego albumu to oczywiście Our Song, Beautiful czy Breathing.   Pokusiłabym się nawet o takie stwierdzenie, że to album radiowy, więc może przypaść do gustu wielu z was. 


SERIALE

KRUK SZEPTY SŁYCHAĆ PO ZMROKU 

co warto obejrzeć na netflixie, polecenia serialowe netlfix i hbo blog


Na Podlasiu zostaje porwany jedenastoletni chłopiec. Sprawą uprowadzenia ma zająć się inspektor Adam Kruk, który właśnie powrócił do swojego rodzinnego miasta.

Dzisiejsze  zestawienie zaczynamy mrocznie od serialu Kruk. Inspektor Adam Kruk wraca na Podlasie po latach, aby rozwiązać zagadkę zaginięcia małego chłopca. Przy okazji  zmierzy się też ze swoimi demonami, które nie dają mu spokoju od lat. Przyznam, że pierwsze trzy odcinki serialu trochę mi się dłużyły, ale później akcja mocno przyspieszyła, a zakończenie również pozostawiło kilka pytań bez odpowiedzi. Obecnie oglądam drugi sezon serialu i jeśli chodzi o powiązania, to one jak najbardziej są drugim sezonie, więc zdecydowanie warto zobaczyć najpierw ten pierwszy.


Szadź 2

co warto obejrzeć na netflixie, polecenia serialowe netlfix i hbo blog


Po finałowym odcinku pierwszego sezonu serialu czekałam na potwierdzenie kolejnego, bo przyznam, że dużo się działo. Nie będę wam raczej wrzucać opisu ponownie, ponieważ to kontynuacja serii. W sezonie drugim historia rozpoczyna się od głośnej sprawy sądowej Piotra Wolnickiego, który zostaje uniewinniony od zarzucanych mu seryjnych zabójstw młodych kobiet. Morderca oczywiście nie śpi i zaczyna mordować na nowo, a w swojej chorej grze nie cofnie się przed niczym. Zakończenie znów pozostawiło wiele niedomówień i podobno powstanie kolejny sezon.


Rojst 97

co warto obejrzeć na netflixie, polecenia serialowe netlfix i hbo blog

Akcja serialu przenosi nas o 13 lat do czasów słynnej powodzi w latach 90. W lesie odnalezione zostaje ciało 12-letniego Daniela. Rozpoczyna się śledztwo, które odkryje nie tylko tajemnicę jego śmierci, ale też inne mroczne sprawki, które powinny na zawsze utknąć w bagnie, czyli tytułowym Rojście.  Oczywiście z racji powiązań warto zacząć oglądanie od pierwszego sezonu serialu.

Halston 

co warto obejrzeć na netflixie, polecenia serialowe netlfix i hbo blog


Roy Halston Frowick stworzył na przełomie lat 70. i 80. modowe imperium, ale musiał walczyć o kontrolę nad swoim najcenniejszym atutem... imieniem Halston.


Ten  serial włączyłam z czystej ciekawości, po przeczytaniu jedynie opisu  Netflixie.  Serial ma jedynie kilka odcinków i opowiada o budowaniu, wzroście i upadku marki Halston. Główny bohater stworzył modowe imperium, które było jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w momencie swojego największego rozkwitu i ubierał samą Lizę Minelli czy Jackie Kennedy. Jeśli interesują was takie historie, zdecydowanie warto zobaczyć.


ARCHIWISTA

co warto obejrzeć na netflixie, polecenia serialowe netlfix i hbo blog

Henryk Mikos, emerytowany policyjny archiwista, postanawia rozwiązywać umorzone przed laty sprawy. Pomaga mu dwoje młodych policjantów, Zuza Wasiluk i Tomek Stachura.


Obejrzenie tego serialu chodziło mi po głowie przez pewien czas, więc postanowiłam w końcu się za niego zabrać. Główny bohater to policyjny archiwista Henryk Mikos, który w każdym odcinku rozwiązuje inną sprawę z Archiwum X, gdzie policja nie znalazła sprawcy lub pominęła istotne dla śledztwa szczegóły, które mogą doprowadzić do rozwiązania zagadki. Nie działa oczywiście sam, a z pomocą młodej policjantki Zuzy, która niedawno trafiła na komendę policji w Żyrardowie. 



How to sell drugs online fast 3/Jak sprzedawać dragi w sieci szybko sezon 3

co warto obejrzeć na netflixie, polecenia serialowe netlfix i hbo blog


Trzeci sezon przygód naszych baronów narkotykowych obejrzałam dla odmóżdżenia, bo po prostu tak ten serial traktuję. Oczywiście Pinky i Mózg, czyli Lenny & Mortiz nie zwalniają i nadal prowadzą swój biznes, choć ich przyjaźń przechodzi  kryzys, a w pewnej chwili będą też dla siebie konkurencją w narkotykowym biznesie. Pojawiają się też inne problemy nastolatków w tym serialu, ale nie na nich skupiona jest fabuła w głównej mierze.  Prawdziwe komplikacje jednak pojawiają się, kiedy tajemnica Moritza powoli zaczyna wychodzić na jaw, a policja próbuje ustalić, kim jest słynny właściciel my drugs. 



FREUD

co warto obejrzeć na netflixie, polecenia serialowe netlfix i hbo blog

Rozwiązując sprawy zaginięć i morderstw w XIX-wiecznym Wiedniu, młody Sigmund Freud razem z kobietą medium wplątuje się w okultystyczny spisek.

Zanim przeczytałam opis tego serialu, liczyłam na biografię, ale okazało się, że zostało to podane w zupełnie inny sposób. Akcja jest osadzona w XIX wieku pełnym magii, okultyzmu, zabobonu i morderstw, czyli po części  pole idealne dla kryminału, po części dla konwencji horroru. I w sumie, co do tego zamysłu nie mam pretensji, bo to ciekawe połączenie. Nasz główny bohater to lekarz, który jest zafiksowany na punkcie leczenia swoich pacjentów hipnozą z wszelkich przypadłości natury psychologicznej. Pewnego dnia przypadkowo zostaje wplątany w rozwiązywanie zbrodni na młodej kobiecie i tak zaczyna się jego współpraca z policją. Dodatkowo jeszcze przez pomoc medium nieświadomie wchodzi w okultystyczny spisek. Powiem wam, że mam trochę mieszane odczucia względem tej pozycji, ponieważ momentami ktoś przeginał zbyt mocno chyba w tych kwestiach. I na pewno nie jest to propozycja dla każdego. 



Książka

Marta Matyszczak Mamy Morderstwo w Mikołajkach

polecenia książkowe blog, kryminał z humorem

Rozalia Ginter wiedzie spokojnie i w miarę szczęśliwe życie rodzinne. Prowadzi też gabinet weterynaryjny w Mikołajkach. Mimo to sytuacja zmienia się pewnego wieczora. Od tej chwili Rozalia skrywa tajemnicę, którą nie ma zamiaru się z nikim dzielić. W szczególności z najbliższymi. Co właściwie się wydarzyło?

Mikołajki to urocza miejscowość, w której doszło do tragedii. Na kładce nad kanałem zawisło ciało mężczyzny. Okazuje się, że to znany w okolicy hotelarz. Czyżby popełnił samobójstwo? Możliwe też, że został zamordowany, a sprawcą jest Peter Winckler. Przyjechał ON na Mazury, żeby odwiedzić ziemię przodków. Kto wie, co się wydarzyło? Nie można tego również wykluczyć. Wszelkie poszlaki zaczynają się bardzo szybko mnożyć. Miejscowa policja pod wodzą komendanta zaczyna w tej sprawie śledztwo. Jest nim Paweł Ginter, mąż Rozalii. Problem w tym, że jest zbyt zaaferowany prywatną tragedią i nie może wystarczająco skupić się na śledztwie.

Na szczęście pozostała jeszcze Burbur - kotka cechująca się diabelskim charakterem i nosząca bardzo męskie imię. Jako jedyna ze wszystkich ma trzeźwe spojrzenie na całą sytuację. Swoje przemyślenia notuje także w dość specyficznym pamiętniku. Można powiedzieć, że zdecydowanie wyróżnia się na tle innych zwierzaków.


Do książek Marty Matyszczak wracam bardzo chętnie, bo kryminał z humorem lubię tak samo, jak i mroczne historie, więc z chęcią sięgnęłam po najnowszą powieść autorki Mamy morderstwo w Mikołajkach. Główna bohaterka książki Rozalia Ginter jest weterynarzem i prowadzi w miarę uporządkowane życie zawodowe i rodzinne. Pewnej burzowej nocy, kiedy dochodzi do tragicznego wypadku z udziałem Rozalii, wszystko się zmienia. W sprawę zamieszana jest nie tylko pani weterynarz, ale też gang lokalnych mafiosów. Nie małą rolę w całej historii odgrywa również kotka o tajemniczo brzmiącym imieniu Burbur. Nie zdradzam wam jednak  więcej z fabuły. Po prostu przeczytajcie sami.


I tym akcentem kończę dzisiejszy wpis. Mam nadzieję, że te propozycje przypadną wam do gustu i obejrzycie którąś z chęcią lub przeczytacie książkę. Jestem bardzo ciekawa też waszego zdania na temat tego, co pojawiło się w tym podsumowaniu, bo przyznam, że jest całkiem różnorodnie :) 


*Oczywiście proszę was też o poklikanie w linki afiliacyjne. Dla was to niewiele, a mnie być może pozwoli to w przyszłości lepiej rozwijać to miejsce ;)


14 komentarzy:

  1. Z Twojego zestawienia tym razem znam 3 pierwsze seriale. 1 sezon kruka oglądałam dawno, nie pamiętam co prawda wszystkiego dokładnie, ale zdecydowanie zrobił na mnie wrażenie! Ma super klimat, tak jak i 2 sezon, który oglądam na bieżąco i mam nawet wrażenie, że jest lepszy.
    Szadzi obejrzałam aż odcinek, dalej nie zniosłam to ten typ serialu w którym denerwuje mnie niemal wszystko. No dobra Gelner nie xD
    Szadź 2 też mi się spodobała, oprócz jednego wątku o czym pisałam u siebie.
    Reszta raczej nie dla mnie.
    A i jeszcze bad habbits znam - po początkowym 'meeeh' nieźle mi się wkręciła ta piosenka i już lubię :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam z Krukiem na początku przez trzy odcinki love hate, ale ostatecznie oceniam bardzo dobrze, bo kiedy akcja się rozkręciła to zrobiło to wrażenie i na mnie przyznam szczerze. Drugi sezon i ja aktualnie oglądam i mam podobne wnioski do twoich, że jest jeszcze lepiej nawet.
      Żeby oglądać Szadź trzeba lubić coś takiego nie ukrywam i raczej nie warto się zmuszać do oglądania. Ja tego serialu akurat dla pana Gelnera nie oglądam XD
      Szadź2??? Czy ja dobrze czytam? Czy to mowa raczej o Rojście97?? I jeśli to ten wątek, co myślę w Tym Rojście to ja się go nie czepiam, dla mnie to jest normalna sprawa.
      Meeh? Nie do tej piosenki nie można mieć meehXD Dla mnie Ed naprawdę trzyma poziom.

      Usuń
    2. No dla mnie tylko Gelner daje tam radę, reszta gra jakby to była ukryta prawda :D Ale no może miałam takie sceptyczne nastawienie od razu po 1.
      O rojście, mój błąd :P Znaczy mi ogólnie wątek homo nie przeszkadza w innych serialach, nic nie mam ogólnie do niego. Aczkolwiek tam mi ni jak nie pasował do tej tematyki kryminału. I z tego co pamiętam pojawił się jakoś w połowie, no dla mnie na siłę wepchany.
      No nie wiem coś mi tam nie pasowało na początku, ale nie czepiaj sie to chyba pierwsza piosenka, która nam obu się podoba od dawna! xD

      Usuń
    3. Dla mnie ukryta prawda to jest dno i dwa metry mułu delikatnie mówiąc, więc nie sięgałabym tutaj aż po takie porównania, choć rozumiem, że ci ten serial wybitnie nie leży i to zrozumiałe dla mnie. Wyobraź sobie, że oni tego wątku nie wyciągnęli z kosmosu, bo pamiętam, że w pierwszym sezonie już to było zasygnalizowane przy żonie tego redaktora Zofii, a i chyba nie było się ciężko zorientować choćby po tym jak wyglądała Magdalena Różdżka w kontekście ubioru w tym serialu, że jest lesbijką. Może ja za dużo nawiązań widzę, że się zorientowałam od razu :p

      Ja się nie czepiam, tylko stwierdzam fakty XD

      Usuń
    4. No dla mnie aktorzy grają jak tam - mega sztucznie, ale mówię, że to tak z przymrożeniem oka oczywiście jak zawsze :P Nie w aż dosłownym sensie. Co do Różdżki to tak było widać w ubiorze, aczkolwiek ja w pierwszym sezonie nie zauważyłam przy żonie Ogrodnika tego.

      Usuń
  2. "Rojst 97'" bardzo mi się podobał - niesamowicie oddany klimat lat 90' i samej powodzi. W zasadzie ten sezon o wiele bardziej podobał mi się od pierwszego ;) Muszę w końcu obejrzeć "Kruka" i pierwszy raz słyszę o "Archiwiście", ale wydaje się być ciekawą propozycją ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się co do klimatu Rojsta 97, bo sama się czułam jak w latach 90 oglądając ten serial. I też mi się wydaje, że drugi sezon jest o wiele lepiej zrealizowany. Kruka polecam oba sezony zdecydowanie 👍, a i na Archiwistę warto rzucić okiem.

      Usuń
  3. "Archiwistę" i "Rojst 97" chciałam obejrzeć, ale nie umiem się przekonać do polskich seriali :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie każdy polski serial jest super to prawda :p ale te dwa warto zobaczyć akurat 😉

      Usuń
  4. Muszę wiele nadrobić w serialach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na początku nie mogłam się przekonać do piosenki Eda, ale 2-3 razy i przepadłam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przepadłam od razu, ale rozumiem całkowicie, że to nie zawsze łapie od razu 😁

      Usuń
  6. Początkowo nie byłam przekonana do nowej piosenki Edka ale teraz naprawdę słucham jej bardzo często :) znam kilka z Twoich serialowych propozycji ale z Twojego polecenia chyba obejrzę archiwistę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie Edek wszedł od razu o dziwo, gdzie nie zawsze takie coś się zdarza 😁 Warto rzucić okiem na Archiwistę jak najbardziej 😁

      Usuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję :) To zawsze motywuje do dalszego pisania :) Staram się odwiedzać wszystkich komentujących, więc nie zostawiaj linków do swojego bloga, reklam, stron i innego spamu, bo takie komentarze usuwam. Nie wyrażam również zgody na kopiowanie moich zdjęć i tekstów bez pytania.