Witajcie w kolejnym wpisie. Dawno już nie było wpisu z serii co warto obejrzeć, więc wracam do was dzisiaj z kilkoma poleceniami. Znalazły się tutaj zarówno filmy, seriale, muzyka, jak i książki, których przeczytałam kilka w ostatnich tygodniach. Jeśli ciekawi was, co warto zobaczyć lub przeczytać, koniecznie czytajcie dalej. 



MUZYKA


Jeśli chodzi o tę kategorię, nie będzie ona wielka, ale znalazłam kilka piosenek, których słuchałam przez ostatnie tygodnie. 


HARRY STYLES AS IT WAS 



Na tę premierę czekałam bardzo i oto w końcu jest singel promujący najnowszą płytę Harry'ego. Ostatnio ta piosenka jest modna i często ją widzę w różnych filmikach i reelsach na Instagramie. Cieszy mnie to szczerze, bo uważam, że Harry naprawdę na to zasługuje. Nie mogę się też doczekać premiery nowego albumu 20 maja i czuję, że to będzie SZTOS jak dwa poprzednie. 

ASHE ANOTHER MAN'S JEANS 




ASHE HOPE YOUR NOT HAPPY 





Nie odpuszczam też słuchania piosenek Ashe, którą uwielbiam. Zdecydowanie to moje klimaty, więc pojawienie się ich na mojej playliście było kwestią czasu. 

TAYLOR SWIFT THIS LOVE 



Ta piosenka również nie pojawia się przypadkowo, ponieważ prawdopodobnie jest to zapowiedź nowego nagrania albumu 1989, który kocham tak mocno, jak  nową wersję albumu Red. Mam nadzieję, że premiera już niedługo. 


SAM SMITH LOVE ME MORE



Nie mogło też zabraknąć w tym mini zestawieniu nowej piosenki Sama. Jak zawsze szybko trafiła na moją playlistę i jest katowana razem z resztą nowości. 

SERIALE


Podczas porannego joggingu Michał natrafia w lesie na zwłoki sześcioletniego syna sąsiadki. Wydarzenie to sprawia, iż życie mężczyzny ulega diametralnej zmianie.


Na ten serial natrafiłam przez przypadek, oglądając reklamy w TV, co dość rzadko mi się zdarza. Historia dotyczy morderstwa małego chłopca. Główny bohater Michał, który znalazł ciało chłopca, szybko zostaje uznany za winnego przez komisarza Krona, prowadzącego śledztwo w tej sprawie. Spotyka go z tego powodu ostracyzm społeczny, więc próbuje na własną rękę odnaleźć winnego. Czy mu się to uda? Koniecznie zobaczcie. 








W przypadku serialu Bridgertonowie nie będę wam przypominać fabuły, ponieważ to kolejny sezon. Tym razem bohaterem jest wicehrabia Anthony Bridgerton, który wreszcie dojrzał do tego, aby znaleźć wybrankę i założyć z nią rodzinę. Niedługo potem do Londynu przyjeżdża hinduska rodzina Shoarma, a jedna z córek z tejże rodziny zostaje okrzyknięta przez królową diamentem. Wybór, którego będzie musiał dokonać Anthony, nie będzie łatwy. Dodatkowo zaczną go dręczyć sprawy z przeszłości. W tle jak zawsze będą się też rozgrywać intrygi, a jedną z zagadek nadal będzie tożsamość Lady Whisteldown.  Jeśli jesteście fanami tego serialu, polecam zobaczyć. Ja czekam na kolejny sezon. 




Tutaj również nie będę przypominać fabuły, ponieważ to kontynuacja. W drugim sezonie oprócz rywalizacji za kulisami programu śniadaniowego jesteśmy też świadkami tego, co stało się po śmierci Hannah Shoelfeld. Wokół sprawy narasta sporo kontrowersji, które próbuje się zatuszować. Problemy nie omijają również Alex i Mitcha, którzy sporo pogmatwali w swojej relacji i próbują jakoś to naprawić. Nie mniejsze kłopoty ma też Bradley Jackson. Będzie próbowała pomóc swojemu bratu, wyrwać się z  nałogu, a przy okazji pozna osobę, dla której będzie w stanie wiele poświęcić. Jak to się skończyło? Zobaczcie sami.


Były prokurator Gerard Edling ściga brutalnego mordercę, który upublicznia swoje zbrodnie w sieci.


Serial i książka mocno się od siebie różnią wydarzeniami, a przede wszystkim stworzeniem postaci Edlinga, ale to taka uwaga dla tych, którzy mają porównanie. Nieco inna jest też dynamika, w serialu wszystko dzieje się szybciej, ale jest to całkowicie zrozumiałe. 

 Gerard Edling to specjalista od kinezyki, który ściga brutalnego mordercę. Historia rozpoczyna się w szkole i jest to pierwszy dylemat, który udostępnia Horst Zeiger. Potem pojawiają się kolejne, a ofiary nie są wybierane przypadkowo. Edling stara się złapać niebezpiecznego mordercę i wygrać walkę z czasem. Kiedy już jest u celu, zostaje porwany. Czy uda mu się wyjść cało z opresji i doprowadzić Zeigera przed wymiar sprawiedliwości? Koniecznie zobaczcie. 

KRAKOWSKIE POTWORY



Dręczona przeszłością młoda kobieta dołącza do tajemniczego profesora i grupy utalentowanych studentów, którzy badają zjawiska paranormalne i walczą z demonami.


Ten serial obejrzałam, ponieważ pokazał mi się w premierach netfliksa. Jest to ciekawa przygoda, ale na pewno nie dla każdego. To połączenie fantastyki i horroru. Główna bohaterka Alex postanawia wyrwać się ze wsi i dostaje się na studia do cenionego Collegium Medicum. W tle ma koszmary związane z tajemniczym wypadkiem jej matki. Niedługo potem trafia do grupy badawczej słynnego patologa profesora Zawadzkiego. Okazuje się, że pod przykrywką badań naukowych grupa walczy ze zjawiskami paranormalnymi i zajmuje się pradawnymi wierzeniami słowiańskimi. 

ZACHOWAJ SPOKÓJ


Młody chłopak znika wkrótce po śmierci kolegi. Życie zamożnych mieszkańców warszawskiego osiedla komplikuje się, a na jaw wychodzą tajemnice i kłamstwa.



Pamiętacie na pewno, że nie jestem największym miłośnikiem ekranizacji książek Harlana Cobena i poprzednie, które oglądałam, niespecjalnie do mnie przemawiały. Skusiłam się jednak na własne ryzyko, aby obejrzeć najnowszą i okazało się, że fabuła wciągnęła mnie od pierwszego odcinka. Serial obejrzałam dosłownie w weekend. Adam znika po śmierci przyjaciela. Życie zamożnych mieszkańców osiedla mocno się komplikuje, a na jaw wychodzi coraz więcej niewygodnych faktów. Mimo że to serial, który ma jedynie 6 odcinków, nie brakuje w nim akcji i piętrzących się problemów. Nie widzę w nim słabych punktów i ta adaptacja daje mi nadzieję, że inne będą przynajmniej tak dobre, choć prozy Cobena totalnie nie znam.

 

TAJEMNICA ZAWODOWA SEZON 2




Tutaj nie będę przytaczać wam opisu fabuły, ponieważ to kontynuacja. W tym sezonie Julia  przechodzi na drugą stronę barykady i podejmuje się obrony byłej kochanki swojego męża. Serial nadal trzymał poziom i znowu sporo się działo dzięki intrygom Andrzeja (Cezary Pazura). Zakończenie pozostawiło kilka niezamkniętych wątków, więc mam nadzieję na trzeci sezon. 


ODWILŻ



W lodowatej wodzie na brzegu Odry znalezione zostaje ciało młodej kobiety. Dochodzenie w tej sprawie prowadzi Zawieja, trzydziestokilkuletnia policjantka, która nie daje łatwo za wygraną.


Na brzegu Odry odnalezione zostają zwłoki kobiety. Dochodzenie w sprawie prowadzi Zawieja policjantka, która szybko nie daje za wygraną. Przyznam, że nic w tej układance nie było proste. Wraz z odnalezieniem ciała zaczęły piętrzyć się kolejne problemy i wychodzić na jaw nowe fakty. Dodatkowo niczego nie ułatwiał fakt, że ofiara była w ciąży, a dziecka nigdzie nie ma. Zakończenie też nie było takie oczywiste. Zdecydowanie warto zobaczyć. 



SANTA CLARITA DIET 3 SEZONY




Życie przeciętnej pary agentów nieruchomości ulega zmianie, gdy żona przemienia się w zombie.


Ten serial obejrzałam dla odmóżdżenia, ale żałuję, że nie będzie kontynuacji. Życie dwójki agentów nieruchomości zmienia się, kiedy żona dostaje dziwnych objawów i zamienia się w zombie. Sheila dość szybko akceptuje nowy stan rzeczy, jednak jej mężowi Joelowi nie przychodzi to tak od razu. Po drodze oprócz zaspokajania instynktu z pomocą męża Sheila próbuje dowiedzieć się, jak stała się zombie. Serial to pozycja zdecydowanie dla miłośników czarnej komedii, horroru i sporej dawki sarkazmu.

ZUPA NIC 

Marta jest romantyczką i szkolną ofiarą losu. Dzieli pokój z siostrą Kasią i babcią (Ewa Wiśniewska), która zamiast bajek opowiada wnuczkom powstańcze historie. W pokoju za ścianą swe małżeńskie życie toczą rodzice, Tadek (Adam Woronowicz) i Elżbieta (Kinga Preis). On jest stale upokarzanym przez system inteligentem, który po pracy pędzi bimber i po cichu zazdrości opływającemu w dobrobyt szwagrowi (Rafał Rutkowski). Ona jest przewodniczącą zakładowej Solidarności z potrzebą wolności i marzeniem, żeby w końcu wyrwać się z Polski. Prawdziwe emocje dla całej rodziny zaczną się jednak wtedy, gdy pod blokiem stanie wymarzony pomarańczowy maluch. Ela i Tadek odkryją powołanie do handlu oraz zagranicznych wojaży, a dorastająca Marta po raz pierwszy w życiu naprawdę się zakocha.

Film Zupa nic obejrzałam z czystej ciekawości. Przyznam, że nie byłam zawiedziona po seansie,  mimo że  tamte czasy znam głównie z opowieści. Jest to PRL, ale dozą humoru i tymi bardziej pozytywnymi aspektami codzienności. Od wielkich nastoletnich miłości przez zagraniczne wojaże do prób odnalezienia wolności. Przyjemnie się to ogląda i przyznam, że to była fajna propozycja na odmóżdżenie. 

OSZUSTKI 

Młody milioner stanie się obiektem rywalizacji dwóch oszustek, zarabiających na życie wyłudzaniem pieniędzy od zamożnych mężczyzn.

Penny i Josephine spotykają się przypadkiem w pociągu. Obie są mistrzyniami w swoim fachu i nie brakuje im sprytu ani przebiegłości. W pewnym momencie zakładają się o to, która z nich szybciej uwiedzie mężczyznę, a wybór pada na młodego milionera. Zaczynają rywalizować o jego względy, przy okazji pakując się w kilka zabawnych sytuacji. 




ROZPIESZCZONE BACHORY 

Trójka rozpuszczonego rodzeństwa musi nauczyć się radzić sobie w życiu po tym, jak ich zamożny ojciec przed śmiercią sfingował utratę fortuny, aby dać im nauczkę.

Na początku względem opisu sprostuje pewną rzecz. Ojciec w tym filmie nie umarł i jest obecny od pierwszej do ostatniej minuty, więc nie do końca rozumiem, co autor opisu miał na myśli. Nie mniej jednak historia jest taka, że ojciec rozpuszczonej trójki dzieci postanawia nauczyć ich prawdziwego życia i szacunku do pracy. Sfingował więc utratę fortuny i wywiózł ich kradzionym samochodem do Marsylii. Alex, Stella i Philippe muszą zderzyć się z rzeczywistością, która dla takich jak oni nie okaże się łatwa. Czy wyjdą z tej sytuacji cało? Koniecznie zobaczcie. 

KSIĄŻKI 




W kwestii książek napiszę ogólnie. Wszystkie mi się podobały. W przypadku pozycji o pisaniu na chłodno to fajna opcja dla tych, których interesuje proces powstawania powieści i skąd autor bierze pomysły. Co do Iluzjonisty i Ekstremisty jestem bardzo ciekawa ekranizacji, a szczególnie tej pierwszej, bo studium przypadku jest naprawdę interesujące. 


I tym akcentem kończę ten wpis. Zebrałam tutaj właściwie wszystko. Zarówno te pozycje, które pojawiły się w karuzeli na Instagramie blogowym, jak i te, których recenzje wylądowały już na tym serialowym, gdzie serdecznie was zapraszam. 
Koniecznie dajcie znać, czy coś oglądaliście i jak wasze wrażenia. 





4 komentarze:

  1. Bogaty przeglądzik :D
    Z muzyki znam Harrego - wpada w ucho!
    Seriale.. Osaczony i the morning show zaczełam, ale mnie nie przekonały. Pewnie nie miałam dnia, muszę kiedyś zrobić 2 podejście :) Odwilż - super, wciągnął mnie i miał świetny klimat! Podobnie jak Ty uważam, że Zachowaj spokój było najlepsze z ekranizacji Cobena, chociaż.. sporo wątków nie wyjaśnili, co na minus. Behawiorysta wzbudził takie mieszane uczucia - początek super, środek mnie męczył, ale końcówka znowu zaciekawiła :D

    OdpowiedzUsuń
  2. niektóre pozycje znam, ale ostatnio nie miałam kompletnie czasu na oglądanie czegokolwiek ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Niektóre z nich widziałam, teraz mam mniej czasu ale jesienią znowu się nadrobi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy raz znam tak wiele z Twoich propozycji :D Książki Mroza nie do końca mi podchodzą, zwłaszcza Behawiorysta wlókł się w nieskończoność... Serial "Odwilż" całkiem ok, ale mnie nie porwał. Podobały mi się "Oszustki", "Krakowskie potwory" super nakręcone, ale czegoś mi brakowało, a serial "Zachowaj spokój" miał naprawdę zacną obsadę ;)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję :) To zawsze motywuje do dalszego pisania :) Staram się odwiedzać wszystkich komentujących, więc nie zostawiaj linków do swojego bloga, reklam, stron i innego spamu, bo takie komentarze usuwam. Nie wyrażam również zgody na kopiowanie moich zdjęć i tekstów bez pytania.