Witajcie kochane w kolejnym wpisie. Dzisiaj wracam do was z kolejnym podsumowaniem filmowym. Jak poprzednim razem pokażę wam, co udało mi się ciekawego obejrzeć. Dzisiaj zaczniemy od filmów, a skończymy na serialach, bo je też tym razem postanowiłam ująć w tym zestawieniu, ponieważ jeszcze w kwietniu udało mi się obejrzeć coś naprawdę godnego uwagi. Zaczynajmy 😉
PS. Bardzo się cieszę, że ten wpis tak przypadł wam do gustu :) Postaram się je tworzyć regularnie :)


W kategorii filmów postanowiłam zacząć od dwóch pozycji, które okazały się słabe.





ZJAWA


 Zjawa



Stany Zjednoczone, rok 1822. Traper Hugh Glass (Leonardo DiCaprio) i jego nastoletni syn Hawk (Forrest Goodluck), półkrwi Indianin, polują na dzikich terenach dzisiejszej Dakoty Południowej wraz z myśliwymi zatrudnionymi przez Kompanię Futrzarską Gór Skalistych. Pewnego dnia Glass zostaje zaatakowany przez niedźwiedzia grizzly. Dowodzący grupą kapitan Andrew Henry (Domhnall Gleeson), widząc jak stan Hugh gwałtownie się pogarsza, postanawia nie opóźniać reszty oddziału i nakazuje dwóm ludziom, by pozostali z umierającym, a po śmierci godnie go pochowali. Na ochotnika zgłaszają się Hawk, młody Jim Bridger (Will Poulter) oraz skuszony hojną zapłatą bezwzględny najemnik John Fitzgerald (Tom Hardy). Podczas gdy dwaj chłopcy dokładają wszelkich starań, opiekując się rannym, Fitz nie zamierza bez potrzeby ryzykować swojego życia...

Film oskarowy, więc postanowiłam obejrzeć. I ni cholery nie mam pojęcia, o czym on jest. Ja rozumiem, że Leoś był przez lata pomijany przez kapitułę oskarową, ale mogli mu dać Oskara za film, w którym przynajmniej wiadomo, jaka jest fabuła i cel. W tej pozycji możecie oglądać jedynie krajobrazy. Resztę można pominąć tak właściwie. I nie zawracać sobie nią głowy. Ponad 2 godziny filmu przyrodniczego, więc dla samej fabuły niekoniecznie go polecam. Nie wiem, co w tej Zjawie poszło nie tak. 



WIEK ADALINE





Historia urodzonej na początku XX wieku młodej kobiety, która wskutek wypadku przestaje się starzeć. Gdy poznaje mężczyznę, zaczyna rozważać wyjawienie sekretu swojej nieśmiertelności.

Kolejna pozycja, która tak jak zjawa interesowała mnie od kilku lat. Tak naprawdę historia zaczyna się w momencie wypadku głównej bohaterki, ale wszystko przed i po jest nudne jak flaki z olejem i powiem wam, że chęć do obejrzenia tego filmu do końca całkowicie mi minęła. Nie rozumiem fenomenu tej pozycji.Bohaterka miała wypadek, prąd ją poraził kosmiczny i jest wiecznie młoda. I co z tego wynika? Dla mnie niewiele i wam też nie polecam, bo jest długo i nudno. Po prostu nie mój klimat. 



ZIARNO PRAWDY


 Ziarno prawdy
Ziarno prawdy


W Sandomierzu zostaje popełniona straszliwa zbrodnia. Ciało zamordowanej kobiety, powszechnie lubianej działaczki społecznej, zostaje podrzucone nagie w miejscu publicznym. Sposób w jaki pozbawiono ją życia przywodzi na myśl mord rytualny. Lokalni stróże prawa pod wodzą niedawnego gwiazdora stołecznej prokuratury, Teodora Szackiego, będą musieli nie tylko rozwiązać zagadkę kryminalną, ale także stawić czoło rozhisteryzowanej opinii publicznej.




Niezbyt często zdarza mi się przeczytać książkę i obejrzeć film lub serial na jej podstawie. W wypadku trylogii Miłoszewskiego akurat udało mi się to w obu przypadkach. Wracając jednak do Ziarna Prawdy, oglądałam ten film po raz drugi,jednak pierwszym razem jakoś się nie skupiłam nie obejrzałam dokładnie,więc niewiele zapamiętałam i powtórzyłam seans. Zdecydowanie jest to mój typ. Od początku do końca byłam wciągnięta w fabułę i w rozwiązywanie zagadki tajemniczych mordów rytualnych. Więcej nie zdradzam, jeśli lubicie takie pozycje, to warto się zainteresować.



SERIALE


Do polecenia w tej kategorii mam wam aż 5 pozycji. I zaczniemy sobie od najstarszej.




OUR PLANET


Our planet



Ten ośmioodcinkowy serial twórców wielokrotnie nagradzanego programu "Planeta Ziemia" opowiada o wyjątkowych cudach natury. W nakręconej we współpracy ze Światowym Funduszem na rzecz Przyrody "Naszej planecie" możemy, dzięki najnowszej technice, po raz pierwszy podziwiać zapierające dech w piersiach ujęcia dziewiczych zakątków Ziemi i żyjących tam zwierząt. Zdjęcia do tego ambitnego projektu kręcono przez 4 lata w 50 krajach na wszystkich kontynentach, gdzie ponad 600 członków ekipy wspólnie nagrało materiał o długości ponad trzech i pół tysiąca dni zdjęciowych. Serial będzie poświęcony niezwykłej różnorodności siedlisk przyrodniczych na całym świecie, od odległego arktycznego pustkowia i tajemniczych głębi oceanów aż po rozległe krajobrazy Afryki i tętniące życiem dżungle Ameryki Południowej.


Prawdopodobnie tego o mnie nie wiecie, ale jestem miłośnikiem wszelkiego rodzaju filmów przyrodniczych i programów tego typu. Wiem, że takich osób być może jest garstka, nie mniej jednak our planet warto obejrzeć szczególnie teraz. Co prawda obejrzałam to jeszcze w styczniu, ale temat jest ciągle aktualny. Odcinków, jeśli dobrze pamiętam mamy aż 8 z różnych części świata m.in. z lasu deszczowego, lodowca czy dżungli amazońskiej. Dokument pokazuje nie tylko piękne widoki i zwierzęta, ale opowiada o ważnych problemach związanych z działalnością człowieka. Polecam, jeżeli lubicie takie pozycje. Ja byłam i jestem pod wielkim wrażeniem.

ZNAKI


Znaki



W malowniczych plenerach Gór Sowich ginie studentka. Tajemniczą i okrutną egzekucją żyją media w całej Polsce. Śledztwo podąża w wielu kierunkach, jednak sprawa nie zostaje rozwiązana. Po latach, w tej samej miejscowości, dochodzi do kolejnej zbrodni. Śledztwo prowadzi komisarz Trela (Andrzej Konopka), który, by dotrzeć do prawdy, musi przełamać zmowę milczenia panującą w miasteczku.



O tym serialu przeczytałam po raz pierwszy w podsumowaniu kulturalnym u Zaczaarowanej. Już wtedy poczułam się zainteresowana i dodałam sobie tę pozycję do obejrzenia na filmweb, aby po prostu o niej nie zapomnieć. Serial jest polskiej produkcji. Historia zaczyna się od tajemniczego morderstwa w Górach Sowich. Z odcinka na odcinek dzieje się więcej i wychodzą na jaw różne nowe fakty, a także nowe morderstwa. Obejrzałam na razie pierwszy cały sezon i liznęłam już nawet drugi, ale czekam, kiedy całość pojawi się w internecie, aby móc obejrzeć ciągiem, bo zdecydowanie należy tak oglądać. Jeśli lubicie takie pozycje to jest zdecydowanie godne uwagi.


MŁODY PAPIEŻ i NOWY PAPIEŻ 



Młody papież | Nowy papież


Lenny Belardo, który przyjął imię Piusa XIII jest pierwszym amerykańskim papieżem w historii Kościoła. Wszystko wskazuje na to, że wybór tego młodego, ujmującego biskupa na Ojca Świętego jest efektem skutecznej strategii medialnej, jaką przyjęło Kolegium Kardynalskie. Ale pozory mogą mylić. A tym bardziej w miejscu i pomiędzy ludźmi, dla których wielka tajemnica wiary jest życiowym drogowskazem. Tym miejscem jest Watykan, a ci ludzie to hierarchowie Kościoła. A Pius XIII wydaje się być pośród nich najbardziej tajemniczy i pełen sprzeczności. Przebiegły i jednocześnie naiwny, ironiczny i pedantyczny, tradycyjny i nowatorski, wątpiący i pewny siebie, melancholijny i bezwzględny Pius XIII doświadcza człowieczej samotności, by odnaleźć Boga, którego mógłby dać ludziom. I sobie samemu


Akcja kolejnej części rozpoczyna się tuż po wydarzeniach z ostatniego odcinka Młodego papieża, kiedy Lenny Belardo (Jude Law), znany światu jako papież Pius XIII, zapada w śpiączkę. Po niespodziewanym i tajemniczym zwrocie akcji, sekretarzowi stanu Voiello (Silvio Orlando) udaje się osadzić na Piotrowym tronie Sir Johna Brannoxa (John Malkovich) - uroczego i wyrafinowanego angielskiego arystokratę, który przyjmuje imię Jana Pawła III. Nowy papież wydaje się być idealnym wyborem, ale skrywa tajemnice i ma pewną słabość. Voiello szybko uświadamia sobie, że zastąpienie charyzmatycznego Piusa XIII nie będzie łatwym zadaniem. Zawieszony między życiem i śmiercią Lenny Belardo staje się świętym - obiektem kultu tysięcy ludzi, co potęguje rozłam między różnymi odłamami fundamentalizmu. W tym samym czasie Kościół boryka się z atakami ze strony zewnętrznych oponentów oraz skandalami, które dotykają najważniejszych symboli chrześcijaństwa i mogą bezpowrotnie podważyć istniejącą od stuleci hierarchię. Tradycyjnie nic w Watykanie nie jest takie, na jakie wygląda. Dobro i zło jednoczą się, by na nowo napisać historię, ale zanim dojdzie do ostatecznego rozstrzygnięcia, sprawy muszą potoczyć się własnym torem. Serial stworzony i wyreżyserowany przez wyróżnionego Oscarem Paolo Sorrentino (Wielkie piękno) dla Sky Atlantic, HBO i Canal+. Jest on kontynuacją produkcji Młody papież. Serial ponownie zagłębia się w kulisy działania Stolicy Apostolskiej, koncentrując się między innymi na naturze ludzkich pragnień, odkrywając przywary i słabości osób posiadających władzę, oraz złożony charakter współczesnej wiary. Gwiazdami produkcji są dwukrotnie nominowani do Oscara Jude Law (Utalentowany pan Ripley) oraz John Malkovich (Miejsca w sercu)



Ten serial to jest po prostu SZTOS. Dwa sezony połknęłam bardzo szybko, mimo że odcinki trwają ponad 50 minut każdy, aczkolwiek akcja jest na tyle dynamiczna, że nie macie się czasu nudzić, a wręcz przeciwnie, bo po obejrzeniu jednego odcinka macie ochotę na kolejny. Pierwszy sezon serialu , czyli Młody Papież opowiada o wyborze Lennego Belardo na biskupa Rzymu. Przybiera on imię Piusa XIII. I rozpoczyna swój przełomowy dla świata pontyfikat. Historia jest i dramatyczna i ironiczna jednocześnie. Wiem, że ta mieszanka może się wam wydawać na pierwszy rzut oka nieco dziwna, ale moim zdaniem świetnie się to ogląda. Drugi sezon, czyli Nowy papież to nieco inna bajka owszem Pius XIII również odgrywa tutaj swoją rolę, ale jest jeszcze dwóch nowych papieży i nowe problemy nie tylko Watykanu, ale całego świata. Przyznam szczerze, że bardzo się cieszę, że reżyser serialu ma pomysł na 3 sezon, bo ja już tupię nóżkami, mimo iż na pewno tak szybko on nie powstanie z powodu pandemii, choć ma nadzieję, że zostawi nas wreszcie w spokoju ten wirus.




DOM Z PAPIERU 

Dom z papieru

Ośmioro zamaskowanych przestępców wdziera się do budynku hiszpańskiej mennicy narodowej, skąd zamierza zrabować niemal dwa i pół miliarda euro. Akcją z zewnątrz kieruje tajemniczy Profesor (Álvaro Morte), który wcześniej przez kilka miesięcy przygotowywał specjalistów z różnych dziedzin do napadu stulecia. Uczestnicy skoku nie znają swoich imion, ze względów bezpieczeństwa zwracają się do siebie, używając pseudonimów zaczerpniętych od nazw światowych miast. Nie mogą również nawiązywać bliższych relacji. Profesor przygotował niezwykle skomplikowany plan, wydaje się brać pod uwagę każdą ewentualność i mieć wszystko dopięte na ostatni guzik, ale nie wszystko przebiega tak jak oczekiwał.


O tym serialu myślę, że słyszeli wszyscy i nie trzeba wam go specjalnie przedstawiać. Przyznam szczerze, że obawiałam się mocno tego, że będzie nudno w tym serialu i niekoniecznie będzie mi się podobał. Nic bardziej mylnego. Od pierwszych odcinków fabuła mnie wciągnęła i nie miałam wrażenia, że się nudzę. Akcja jak na pewno wiecie dotyczy napadu na mennicę, który nie ma na celu nikogo skrzywdzić. Sprawy jednak zaczynają się komplikować mimo misternie ułożonego planu, który owszem działa, ale chyba nie wszystko udało się przewidzieć. W kolejnych częściach akcja Domu z papieru przenosi się do banku Hiszpanii. I dzieje się jeszcze więcej. Tradycyjnie czekam na 5 sezon, bo warto.




DYNASTIA 

Dynastia



Wielki powrót słynnej telenoweli, która przyciągnęła przed ekrany tysiące widzów. Zobacz, jak rodziny Carringtonów i Colbych toczą walkę o fortunę i swoje dzieci.


Pierwszej Dynastii z lat 80 tych  nie znam i nigdy w życiu nie oglądałam tego serialu, więc nie powiem wam, jak nowa wersja ma się do pierwowzoru. Nie mniej jednak serial od pierwszego odcinka mnie wciągnął. To walka o władzę dwóch rodzin, które łączy tajemnica sprzed lat. Powoli wychodzą na jaw różne ciemne sprawki, a dodatkowo w tym wszystkim rozgrywa się walka o potężne imperium Blake'a Carrigtona, które przechodzi z ojca na syna od kilku pokoleń, ale tym razem nie będzie to łatwe, ponieważ Steven woli budować studnie i wioski w Afryce niż zajmować się wielkim biznesem, do którego aspiruje Fallon jego siostra i to ona wydaje się godną następczynią ojca. Oczywiście to spory skrót dwóch sezonów tego serialu, nie mniej jednak dobrze się to ogląda, nie ma w tym przesady ani zbyt wielkiego przerysowania. Ja sama w tym miesiącu na pewno obejrzę trzeci sezon, który wchodzi na Netflixa 23 maja.



I tak prezentuje się kolejne podsumowanie tego, co udało mi się obejrzeć. Poprzednim razem zestawienie zdominowały głównie filmy, ale dzisiaj zdecydowanie to samo stało się z serialami, bo znalazło się ich tutaj aż 5, więc to chyba niezły wynik.
 Koniecznie dajcie znać, czy znacie jakiś film lub serial z moich poleceń, a może coś chcecie obejrzeć z tej listy?


17 komentarzy:

  1. Miałam pisać, że oglądałam znaki zanim to było modne (czytaj pojawiły się na netflixie) i widzę, że obejrzałaś z mojego polecenia! Super - mega to miłe, tym bardziej, że Ci się spodobały tak jak i mi :) Zwłaszcza, że wiele osób pisało na filmweb, że zakończenie słabe 1 sezonu, a mi tak się spodobało! Teraz oglądam 2 sezon w miarę na bieżąco, mam teraz nowy odc do obejrzenia, ale wciągnął mnie inny serial teraz :P Co do reszty znam ziarno prawdy i uważam, że to jeden z lepszych polskich filmów! Miałam też podejście do domu z papieru ale zasnełam na 1 odc xd Dynastie wydaje mi się, że miałam sprawdzić, ale nie wiem w końcu co z tego wyszło. A i wiek adeline! Dla mnie był spoko, ale nie pamiętam go w sumie dobrze, więc nie był aż tak szałowy :P
    I widzę, że masz filmweb - podślij mi link na priv, chętnie bym Cię dodała :) Lubię podglądać co inni oglądają i się zainspirować :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No obejrzałam i bardzo mi się podobało :)) Dla mnie to zakończenie było intrygujące po prostu i zdecydowanie warto oglądać dalej :) Dziękuję za polecenie :) Jeśli chodzi o ziarno prawdy to polecam Ci też książkę, a właściwie całą tryglogię Miłoszewskiego, bo Ziarno prawdy to tylko część akurat. Dom z papieru polecam oglądać ze świeżym umysłem, bo tam się nie da spać, zaręczam Ci :D o wiele za dużo się dzieje :D Dynastia jest dobra na odmóżdżenie, fajne to :) Wiek Adaline no nie był szałowy, ja się wynudziłam do połowy filmu, a potem odpsuściłam. Podeślę link do filmweba na instagramie DM :)

      Usuń
    2. No serio super, bardzo mi się podobało! A 2 sezon dla mnie jeszcze bardziej jest dziwniejszy niż 1 :) A proszę bardzo, mam nadzieję, że jeszcze kiedyś trafię :P Ostatnio nie mam głowy do książek jakoś, ale może kiedyś.. A i właśnie miałam Ci pisać, żebyś sobie obejrzała ekranizację chyba 2 części tak mi się wydaje - uwikłanie? Chociaż nie jestem pewna ani tytułu, ani czy to 2 część, może to 1 nawet jest :P Też spoczko była, ale gorsza niż Ziarno dla mnie. Bardzo możliwe, że byłam zmęczona! Ale ilość odcinków mnie zniechęca póki co.. Ale może kiedyś, ogólnie wolę krótsze seriale :D Albo na bieżąco oglądanie sezonów :)

      Usuń
    3. No to się zapowiada nieźle :D I chyba czas zacząć oglądać kolejny sezon :D Ziarno prawdy to jest druga część, Uwikłanie to pierwsza i według książek i według filmów. Uwikłanie oglądałam jak najbardziej już dawno temu :D Przypadkowo nawet w telewizji, co śmieszne, a gdzieś w internetach :D No nie wiem, czy będzie Cię zniechęcać jak Ci się wkręci Dom z papieru :D Dla mnie tyle odcinków to zaleta :D A jak oglądam lubię połknąć od razu ile sezonów serialu jest jeśli mi się podoba :D

      Usuń
    4. No myślę, że już możesz zacząć jest 5 odc, a wszystkich chyba 8 (?) więc myślę dobry moment :D Noo tak potem myślałam, że skoro powstała wcześniej to chyba 1 część. Dom zacznę może już po obronie :D

      Usuń
  2. Znam "Dom z Papieru" oczywiście. Dwa pierwsze sezony pochłonęłam momentalnie, trzeci i czwarty zaraz po premierach, choć mnie by się podobało, gdyby kontynuacji nie było. Ale wiadomo, globalny fenomen zrobił swoje. Na szczęście kolejne dwa sezony nie są jakoś bardzo gorsze, choć niektóre wątki do mnie w ogóle nie trafiają. Ale i tak obejrzę piąty :D
    Znam "Młodego Papieża", też go obejrzałam w bardzo krótkim czasie. Jude Law w tej roli jest świetny!!! "Nowy Papież" jeszcze przede mną :) Tak samo jak nowy sezon "Dynastii", którego wyczekuję od dobrego pół roku. Miał być w grudniu, ale Netflix przesunął premierę. W USA odcinki idą na bieżąco, ale nie chce mi się szukać ich w necie, przynajmniej będę mogła wszystko obejrzeć od razu, a nie czekać tydzień na kolejny i kolejny odcinek :D
    Z filmów widziałam "Wiek Adeline", ale też mnie nie chwycił za serce. Reszty nie znam. Ja teraz oglądam "Uwięzione" na Netflixie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po tym zakończeniu Domu z papieru to dla mnie brak kontynuacji byłby zbrodnią, choć rozumiem, że nie każdy tak uważa :) Ja czekam na piąty bardzo :D Jude Law wymiata normalnie wszystkich :D Ja nie mogłam wytrzymać po pierwszej części papieża i poleciałam oglądać kolejny sezon od razu :D Ja też czekałam i czekałam na tę Dynastię, już myślałam, że jak tak dalej pójdzie nie będzie jej w tym roku. A oglądać z napisami nie bardzo lubię, bo gdzieś tam były dostępne odcinki właśnie z napisami, ale ciężko się to ogląda. Wolę lektora :D No ten Wiek Adaline to nieszczęśliwy wypadek jakiś :D Słyszałam o Uwięzionych, ale za bardzo są podobne do Orange is the New Black, a tam odpadłam na 3 sezonie, mimo że lubię dłuższe seriale, tak nie dobrnęłam tutaj do końca niestety.

      Usuń
  3. przyznam, że większości nie widziałam. Zapisałam sobie jednak, bo teraz mam więcej czasu na oglądanie filmów. I chętnie je oglądam. Powoli mi już zaczynało czegoś ciekawego brakować ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Po info na insta, przybiegłam tu jak najszybciej mogłam. W tych czasach filmy ratują życie. Wiek Adaline obejrzałam i mi się spodobał. Czasem lubię takie mało prawdopodobne i romantyczne historie, ale totalnie to rozumiem że to może nie być gatunek który każdemu się spodoba.

    Dom z papieru oczywiście znam, ale w sumie to lepiej poznałam go dopiero kilka tygodni temu. Powoli oglądam sobie kolejne odcinki. Według mnie i tak zaskakująco dużo przewidzieli. Niektórych rzeczy byłam w szoku że na to wpadli :D.

    Dynastia to klasyk. Od pierwszego sezonu oglądam na bieżąco. Moja mama oglądała tą pierwotną dynastię i z tego co mi opowiadała to bohaterzy się nie zmienili i mniej więcej było podobnie, ale oczywiście nie wszystko ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Obejrzałam "Znaki" i moim zdaniem, to najbardziej skopany serial ostatnich lat... Tak zmarnować mega potencjał :P Aktorzy w większości grają niczym "drewno", dialogi kompletnie się nie kleją, wiele scen jest bez sensu, a zakończenia się domyśliłam... Szkoda, naprawdę szkoda, bo klimat fajny :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Musze obejrzeć Ziarno prawdy - przyznam, że pierwszy raz słyszę o nim więc dzięki za polecenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie oglądam seriali, ale sporo tytułów kojarzę, bo znajomi je oglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  8. zaczęłam oglądać dom z papieru ale utknęłam gdzieś i nie mogę ruszyć :P pierwszy sezon też Ci się tak dłużył?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie mi się nie dłużył, a wręcz przeciwnie. Połknęłam go bardzo szybko i się nie nudziłam 😉 Możliwe, że to dlatego, że ja lubię Thrillery i jak dotąd nie zdarzyło się, żebym się nudziła na jakimś.

      Usuń
  9. oglądałam dom z papieru - genialne ;) a i oglądałam wiek adeline! uwielbiam ten film dla mnie jest tak magiczny i niesłychany, że wow ;D z kolei zjawa jest tak nudna, że szok :D nie wiem co oni tam zrobili haha

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję :) To zawsze motywuje do dalszego pisania :) Staram się odwiedzać wszystkich komentujących, więc nie zostawiaj linków do swojego bloga, reklam, stron i innego spamu, bo takie komentarze usuwam. Nie wyrażam również zgody na kopiowanie moich zdjęć i tekstów bez pytania.