Witajcie kochane w kolejnym wpisie. Dzisiaj wracam do was z kolejną częścią podsumowania filmowego. Bardzo się cieszę, że te wpisy przypadły wam do gustu. Tym razem do polecenia mam same seriale. Co prawda w maju udało mi się niewiele obejrzeć ze względu na remont mieszkania, aczkolwiek postanowiłam cofnąć się troszkę w czasie tym razem i opowiedzieć nieco o tym, co udało mi się obejrzeć jeszcze na początku roku, bo jest kilka pozycji godnych uwagi. Jeśli jesteście ciekawe, co polecam, zapraszam do dalszej części wpisu.



BROADCHURCH

Broadchurch 

Akcja serialu koncentruje się na małym miasteczku, w którym dochodzi do morderstwa. Ciało chłopca, Danny'ego Latimera, zostaje znalezione na plaży. Każdy mieszkaniec Broadchurch zostaje poddany wnikliwej obserwacji. Sprawą zabójstwa zajmuje się przybysz "z zewnątrz", ledwo co promowany na wyższe stanowisko detektyw inspektor, Alec Hardy. W sprawę angażuje się także Ellie Miller, miejscowa policjantka, która uważa, że to ona powinna prowadzić śledztwo.




Ten serial wypatrzyłam u jednej z was i zaznaczyłam do obejrzenia. Serial opowiada o zabójstwie 11-letniego chłopca. Od tego wychodzi cała fabuła. Sprawę prowadzą Alec Hardy i Ellie Miller. Teoretycznie znalezienie zabójcy wydaje się proste. Z czasem jednak sprawy tradycyjnie zaczynają się komplikować, a tropy mylić. Dla mnie to bardzo dobra pozycja i wam polecam obejrzeć. W kolejnych sezonach również wiele się dzieje. Nawiasem mówiąc, lubię brytyjskie produkcje i mam zamiar obejrzeć jeszcze inne. 



ZNAKI SEZON  2

Znaki 

W malowniczych plenerach Gór Sowich ginie studentka. Tajemniczą i okrutną egzekucją żyją media w całej Polsce. Śledztwo podąża w wielu kierunkach, jednak sprawa nie zostaje rozwiązana. Po latach, w tej samej miejscowości, dochodzi do kolejnej zbrodni. Śledztwo prowadzi komisarz Trela (Andrzej Konopka), który, by dotrzeć do prawdy, musi przełamać zmowę milczenia panującą w miasteczku.



Jak pisałam miesiąc temu, serial Znaki odkryłam dzięki Ani, która polecała go w swoim podsumowaniu kulturalnym. Przyznam, że ten serial w drugim sezonie rozkręcił się na maksa już i mam nadzieję, że będzie kolejny. Tajemnicze morderstwa w górach Sowich nie cichną, a i komisarz Trela ma coraz więcej tajemnic. Dużo się dzieje i wiele spraw się komplikuje z czasem. Zakończenie również nie jest oczywiste, wiele zagadek pozostaje niewyjaśnionych. Jeśli jesteście miłośnikami seriali kryminalnych, to ten jest pozycją godną uwagi. Zaręczam wam, że od pierwszego odcinka nie będzie czasu na nudę :)




AMERICAN CRIME STORY SPRAWA O.J SIMPSONA


American Crime Story The people vs O.J. Simpson 



"American Crime Story: Sprawa O.J. Simpsona" to najnowsza produkcja twórców przebojowej serii "American Horror Story", która pokazuje kulisy słynnego procesu, dając intrygujący wgląd w działania prawników, walczących o skazanie lub uniewinnienie oskarżonego o podwójne morderstwo legendarnego futbolisty. Oparty na książce "The Run of His Life: The People v. O.J. Simpson" autorstwa Jeffreya Toobina, serial odkrywa chaotyczne, zakulisowe działania oraz manewry zarówno prokuratury, jak i obrony oraz to, w jaki sposób kombinacja nadmiernej pewności siebie oskarżycieli, przebiegłość obrońców oraz historia policji Los Angeles w kwestii traktowania społeczności Afroamerykanów dała ławie przysięgłych to, czego potrzebowała: uzasadnioną wątpliwość


Sławny futbolista oskarżony jest o podwójne zabójstwo. Po pierwsze swojej byłej żony, po drugie jej partnera. Serial pokazuje słynny na całym świecie proces człowieka, który robi wszystko, aby się obronić przed poważnymi oskarżeniami i dożywotnim więzieniem. Powiem szczerze, że jest to świetnie zrobiony serial. Sporo w nim nieoczekiwanych zwrotów akcji i tajemnic. Po prostu musicie to obejrzeć. Dobry film akcji trzymający w napięciu do ostatniej chwili gwarantowany. 


WIEDŹMIN


Wiedźmin

"Wiedźmin" to epicka opowieść na podstawie kultowej sagi fantasy Andrzeja Sapkowskiego. Geralt z Rivii, samotny zabójca potworów, usiłuje odnaleźć się w świecie, w którym ludzie bywają gorsi niż bestie, na które poluje. Przeznaczenie splata jego losy z potężną czarodziejką i skrywającą groźną tajemnicę młodą księżniczką. Razem muszą stawić czoła licznym zagrożeniom na pogrążającym się w chaosie Kontynencie.
 Nie jestem fanką prozy Sapkowskiego, ponieważ nie czytałam książek o Wiedźminie, więc nie wypowiem się na ile serial i książki się pokrywają. Długo czekałam na premierę tego serialu na Netflixie i nie jestem zwiedziona. Pamiętam trochę polską wersję z Michałem Żebrowskim i powiem wam, że Netflix zrobił to inaczej i lepiej w moim odczuciu. Kim jest Wiedźmin na pewno wiecie. Każdy odcinek to osobna historia, którą łączą postaci w serialu w pewien sposób. Jeśli lubicie fantastykę, to jest to pozycja  dla was.





CHILLING ADVENTURES OF SABRINA


 Chilling Adventures of Sabrina
Chilling Adventures of Sabrina

Serial "The Chilling Adventures of Sabrina" z Kiernan Shipką w roli tytułowej opowiada o dobrze nam znanych przygodach Sabriny nastoletniej czarownicy w nieco inny sposób - tym razem to mroczna historia o dojrzewaniu - pełna grozy, nadprzyrodzonych sił i czarów. W tej przywołującej na myśl "Dziecko Rosemary" i "Egzorcystę" adaptacji, Sabrina zmaga się ze swoją podwójną naturą — pół-czarownicy, pół-człowieka, próbując przeciwstawić się złym mocom zagrażającym jej, jej rodzinie i światu



Prawdopodobnie miłośników tego serialu jest tyle samo, co przeciwników, choć mogę się mylić. Mnie jednak bardzo przypadła do gustu ta adaptacja Sabriny w klimacie horroru. W tym momencie mam za sobą 3 sezony tego serialu i powiem wam, że wcale się nie nudzę, oglądając go, mimo że nie przepadam za serialami dla młodzieży. W moim odczuciu jest lepszy niż Riverdale, które powinno się skończyć po pierwszym sezonie, bo dalej nie dotrwałam. Chiling Adventures of Sabrina łączy w sobie świat magii i świat zwykłych ludzi poprzez wybory, których musi dokonać główna bohaterka, aby ocalić bliskich i przyjaciół. Jeśli lubicie takie klimaty, to od siebie polecam, bo ja czekam na kolejny sezon.



THE CROWN
The Crown 



"The Crown" to historia dwóch z najsłynniejszych adresów świata - Pałacu Buckingham i 10 Downing Street oraz intryg i romansów kryjących się za ważnymi wydarzeniami, które wywarły decydujący wpływ na drugą połowę XX wieku. Dwa dwory pod jedną koroną.Po śmierci króla Jerzego VI nową władczynią Wielkiej Brytanii zostaje jego córka Elżbieta II. Kobieta obejmuje tron w momencie, kiedy imperium chyli się ku upadkowi.
Ten serial obejrzałam dlatego, że bardzo lubię takie historie oparte faktach pomieszanych z wymyśloną fabułą. W wypadku The Crown to historia brytyjskiej monarchii, a konkretnie rządów obecnej królowej Elżbiety II. Serial rozkręca się w miarę od początku. Oczywiście najwięcej dzieje się po śmierci króla Jerzego, kiedy władzę obejmuje Elżbieta starsza z córek władcy. W tle rozgrywa się też historia miłosna jej siostry Małgorzaty. Jak to na dworze królewskim dzieje się też wiele innych rzeczy głównie związanych z polityką, bo na tym skupia się serial. Jeżeli lubicie takie pozycje, polecam serdecznie. Ja nie jestem zawiedziona. 


PRAWI GEMSTONOWIE

Prawi Gemstonowie 






Drugie już pokolenie Gemstonów, rodziny o wielkich tradycjach telekaznodziejskich, to żywy dowód na to, że kult religijny bywa źródłem zysku w wielu postaciach, wliczając w to własny megakościoł. Najstarszy spośród trojga dorosłego rodzeństwa - Jesse Gemstone (Danny McBride) stara się iść w ślady ojca i, wraz z bratem, kontynuować jego dzieło. Okazuje się jednak, że grzechy jego przeszłości stanowią zagrożenie dla całej rodzinny.



Rzadko zdarza mi się oglądać seriale komediowe, ale w wypadku Gemstonów zrobiłam wyjątek i nie żałuję. Serial opowiada o telewizyjnych kaznodziejach, O blaskach i cieniach tego biznesu, a wszystko ujęte jest z dużą dozą humoru i absurdalnych sytuacji. Lekki serial do obejrzenia na poprawę humoru i wtedy, kiedy szukacie czegoś lekkiego na odmóżdżenie.


THE END OF F**KING WORLD 


The end of f***ing world


Siedemnastoletni James (Alex Lawther) twierdzi, że jest psychopatą. Jego zainteresowania są dość nietypowe: uwielbia mordować zwierzęta. Pewnego dnia jednak przestaje mu to sprawiać radość, więc postanawia zapolować na coś większego - człowieka. Los się do niego uśmiecha, kiedy poznaje Alyssę (Jessica Barden) - zbuntowaną nastolatkę w swoim wieku mającą własne problemy życiowe. Dziewczyna proponuje mu ucieczkę. Oboje wyruszają w podróż po Anglii. Ich przygoda niesie za sobą serię niefortunnych zdarzeń



Na koniec serial, który mi się nie spodobał. Dałam radę obejrzeć tylko jeden odcinek i to było stracone 20 minut. Fabuła wymyślana chyba na siłę. Nie ma w niej nic porywającego ani interesującego. Nie warto oglądać tego nawet do prasowania, czy składania ubrań. Lepiej w tym czasie poświęcić czas na coś innego. Słaba pozycja. Od siebie nie polecam po prostu.


Tym razem jak widzicie, zrobiła nam się mieszanka historii, fantastyki, kryminału i komedii. Mam nadzieję, że wybierzecie coś ciekawego dla siebie. A może znacie jakieś pozycje? Koniecznie dajcie znać :)

PS. W tym wpisie zostawiam wam też link do ankiety na temat bloga, ponieważ chcę, abyście się wypowiedziały na temat tego, co powinnam wprowadzić tutaj nowego, bo ostatnio głowa pusta, a statystyki na bloggerze mnie dobijają i rozważam wyprowadzkę na instagram. 

18 komentarzy:

  1. O super! Broadchurch nadrobię, resztę widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Broadchurch mam w planach, więc zabiorę się za nie go, ale póki co raczej nie, bo ma dużo sezonów, a ja niedługo muszę się zabrać za naukę do egzaminu.. :D Znaki super! Bardzo podobał mi się 2 sezon - jeszcze bardziej niż 1. Cieszę się, że i Tobie przypadł do gustu, to bardzo miłe zawsze jak ktoś ogląda coś z mojego polecenia ♥ Americal Crime Story ostatnio ktoś mi też polecał, więc może może... :) Przed Sabriną się wzbraniam, po nieudanym Riverdale ;P The end.. mega słabe, wgl nie rozumiem fenomenu! :D Reszta chyba nie w moim guście.. Sama wczoraj skończyłam finałowy sezon 13 powodów i.. nie wiem co zrobić ze swoim życiem xD Ale domyślam się, że to nie w Twoim guście, chociaż ciężko mi się z tym pogodzić :P

    Nawet mi nie gadaj o wyprowadzce na ig xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpierw egzamin potem Broadchurch :D Muszą być priorytety, a nie :D Co do Znaków mam nadzieję, że ktoś wpadnie na pomysł trzeciego sezonu, bo jeszcze wiele tajemnic pozostało nierozwiązanych, a chciałoby się dowiedzieć, co dalej :D No American Crime Story jest genialne i polecam jak najbardziej, tylko to też po egzaminie :D No Sabrina na szczęście nie trąci nudą jak Riverdale, więc jakbyś miała ochotę spróbować to nie będzie zmarnowany czas :) No 13 powodów to moja siostra kocha i niedługo ma zamiar zacząć oglądać, ale owszem to nie moje klimaty, chyba że kiedyś zmienię zdanie i obejrzę, choć szanuje jak komuś się podoba.

      No jak patrzę na swoje statystyki, to jakby mi blogger je mocno obcinał od miesiąca ponad XD

      Usuń
    2. Tak właśnie będzie :D Masz racje jest kilka niedopowiedzeń, ale i tak mniej niż w 1 sezonie Znaków :P Hahha dzięki, że dbasz o moją edukację, w sumie mam jeszcze miesiąc także jeszcze coś może obejrzę :P Och nie ogląda, ogląda, ale zakończenie złamało mi serce :D Ale polecam Ci może jednak spróbować, może akurat Ci się spodoba - chociaż 1 sezon trzeba trochę przetrwać :D Natomiast widzę, że wgl z Twoją siostrą mam podobny gust haha :D

      Co Ty mówisz, ja w kwietniu miałam taki skok statystyk jak nigdy w górę, w maju gorzej, ale też bez tragedii :P

      Usuń
    3. Edukacja jest ważna, a poza tym jak masz miesiąc to dasz radę :D Nie gadaj :D Jej chyba też złamie serducho coś czuję, bo ona z tych osób, co przeżywają bardzo różne rzeczy No zobaczymy jak ja wytrzymam ten pierwszy sezon, bo z moją cierpliwością bywa róźnie :D No macie podobny gust i owszem :D

      u mnie do lutego było bardzo fajnie, a potem marzec nie było tragedii i tak w sumie od kwietnia małe te statystyki, a były bardzo dobre :D Nie wiem, co tu jest grane ;p Może ja przynudzam tutaj i nikogo nie interesuje moja gadanina ;D

      Usuń
    4. Och nie mogę za dużo powiedzieć, więc nie mówię nic o zakończeniu :D Ale możesz napisać go przeżyła :D A próbowałaś wgl? :)

      Hah na pewno nie! :)

      Usuń
  3. Uwielbiam Wiedźmina. Polska wersja była super, na tą Netflixową patrzeć nie mogę, fatalny dobór głównych postaci...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdemu podoba się coś innego. Ja uważam, że to dobry serial, ale szanuję jeśli Ci się nie podoba.

      Usuń
  4. Ankieta wypełniona :) Kurde ten ostatni serial mnie najbardziej ciekawił, a tu się okazuje że taki sobie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za wypełnienie ankiety :) No nie polecam tej ostatniej pozycji, ale cała reszta jest o wiele bardziej godna uwagi :)

      Usuń
  5. Znam tylko Wiedźmina, resztę chętnie pooglądam :) Ankietę wysłałam :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. "The End..." akurat mi się spodobało z dwóch powodów - po pierwsze polubiłam styl kręcenia seriali Netflixa i już nie potrafię się odnaleźć w oglądaniu klasycznych seriali, a po drugie - tak jak wspominasz, odcinki trwają jedynie 20 minut, więc nie muszę mieć dużej ilości wolnego czasu, by je obejrzeć :D Jak mam oglądać coś przed TV ponad godzinę, to mnie nosi :P

    OdpowiedzUsuń
  7. uuuu nie znam nic poza Wiedźminem :D a i tak w sumie oglądałam go tak, że przespałam prkatycznie każdy odcinek :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie pamiętam już kiedy oglądałam jakiś serial. Od dawna zamierzam się zabrać za "Grę o tron', ale nawet do tego jeszcze nie doszłam xD

    OdpowiedzUsuń
  9. Z twojego zestawienia oglądałam Wiedźmina i American Crime Story, serial o O.J wzbudził we mnie niesamowite emocje.

    OdpowiedzUsuń
  10. The crown uwielbiam <3, choć po zmianie aktorów już niestety trochę mniej. Co do całkowitej przeprowadzki na insta to nie polecam, bo jak Ci ktoś ukradnie konto to wszystko stracisz, a tu jest to bardziej zachowywalne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam założone uwierzytelnianie na instagramie i fb. Tutaj tak samo, więc jak ktoś zechce mnie zaatakować będę o tym wiedzieć i to szybko 😁 Natomiast na razie przeprowadzkę porzuciłam po prostu akceptuję, że jest tutaj o wiele mniej osób niż było. Choćby miała pisać bloga tylko dla garstki jednak lubię to robić 😉

      Usuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję :) To zawsze motywuje do dalszego pisania :) Staram się odwiedzać wszystkich komentujących, więc nie zostawiaj linków do swojego bloga, reklam, stron i innego spamu, bo takie komentarze usuwam. Nie wyrażam również zgody na kopiowanie moich zdjęć i tekstów bez pytania.