Witajcie kochane w kolejnym wpisie. Dzisiaj wracam do was z nowym podsumowaniem serialowym i filmowym. Przyznam, że w sierpniu udało mi się obejrzeć kilka ciekawych produkcji, w tym aż dwie świeżynki z tego roku. Powiem wam, że rozpoczęłam też szkołę dla Elity polecaną przez Anię, ale coś nie mogę pójść z tym serialem dalej na razie, więc w dzisiejszym zestawieniu akurat się nie znajdzie. Jeśli jesteście ciekawe, co polecam waszej uwadze tym razem, zapraszam do dalszej części wpisu :)




RISE OF EMPIRES OTTOMAN/ ROZKWIT IMPERIÓW: OSMANOWIE


Seriale i filmy sierpnia|Co warto objerzeć #6|Rise of Empires Ottoman



Sułtan osmański Mehmed II rusza z potężną ofensywą na stolicę Bizancjum, Konstantynopol, wyznaczając w ten sposób bieg historii na kolejne stulecia.

To pierwsza produkcja z 2020 roku, którą udało mi się obejrzeć, a miałam ją w planach od dłuższego czasu.  Rozumiem, że tutaj nie ma fanek seriali dokumentalnych, a tym bardziej tych historycznych, i jeśli uważacie to za długie, nudne i nic niewnoszące do życia ja to szanuję w pełni. Natomiast  odkąd pamiętam, jestem nauczona oglądać takie rzeczy, a co więcej sama lubię wszelkiego rodzaju dokumenty oglądać, a szczególnie te historyczne głównie dla przyjemności i rozrywki intelektualnej, a  tutaj jakby samo łączy się przyjemne z pożytecznym. Dokument rozkwit Imperiów o podboju Konstantynopola przez sułtana Mehmeda II Zdobywcę obejrzałam też dlatego, że jaram się Wspaniałym Stuleciem i lubię biografię. Nic na to nie jestem w stanie poradzić :D Bardzo podobała mi się narracja kilku osobowa w tym dokumencie i dobrze zrobione rekonstrukcje historyczne walk i bitew. Jedyne zastrzeżenie, które mam do tego serialu, to fakt, że bohaterowie mówili po angielsku, a nie po turecku, ale w sumie chyba tylko ja mogłam się do tego przyczepić, bo to naprawdę mała wada w stosunku do kawału dobrej roboty, jaką wykonali twórcy.



THE LAST DANCE/OSTATNI TANIEC


Seriale i filmy sierpnia| Co warto objerzeć #6| The Last dance 



Jesienią 1997 r. Michael Jordan i Chicago Bulls stanęli do walki o szósty w ciągu minionych ośmiu lat tytuł mistrza NBA. Niezależnie od zupełnie wyjątkowych osiągnięć Jordana na przestrzeni 13 lat od jego sensacyjnego debiutu "ostatni taniec" - które to określenie spopularyzował trener Phil Jackson - będzie się odbywał w cieniu napięć z kierownictwem klubu i przemożnego poczucia, że to naprawdę ostatnia okazja, aby zobaczyć w pełnej krasie największego koszykarza wszech czasów i jego niezwykłych kolegów z drużyny.




Kolejna produkcja również z 2020 roku, na którą polowałam to biografia Michaela Jordana, słynnego koszykarza, którego wszyscy chyba znają oraz historia zespołu Chicago Bulls. Oczywiście nie jestem wielką fanką koszykówki, ale z racji tego, że uwielbiam dokumenty i biografie, musiałam to obejrzeć i nie żałuję ani minuty. Odcinków jest 10, ale przyznam, że im dalej w historię. tym ciekawiej i lepiej. Poznajemy nie tylko słynnego Jordana, ale też i jego kolegów z boiska oraz rodzinę. Dowiadujemy się jak wiele pracy i wysiłku kosztowała go kariera.  Przyznam, że wciągnęłam ten dokument w parę dni i zdecydowanie polecam fanom takich serii.



SHERLOCK

Seriale i filmy sierpnia|Co warto obejrzeć #6




Sherlock potrafi odróżnić programistę komputerowego po krawacie, a pilota samolotów po jego kciuku. Ma niezwykły, jedyny na świecie analityczny umysł, który pozwala mu bezbłędnie rozwiązywać najtrudniejsze zagadki kryminalne. Kiedy w jego życiu pojawia się John Watson od razu widać, ze mężczyźni różnią się od siebie właściwie wszystkim. Okazuje się jednak, że intelekt Sherlocka razem z pragmatyzmem Johna tworzą niezrównane połączenie.


Ten duet poznaje się w typowych okolicznościach, ponieważ jeden ma spore mieszkanie, a drugi potrzebuje pokoju. Trywialne, ale na samym początku nie macie jeszcze pojęcia, że połączy ich przyjaźń oraz wspólne rozwiązywanie czasem naprawdę trudnych zagadek. Miałam okazję czytać gigantyczną książkę o przygodach Sherlocka i Doktora Watsona, która w tym momencie zdobi moją półkę, a musicie wiedzieć, że mam dla tej książki specjalne miejsce. Serial i książka jednak różnią się siebie, ponieważ powieść to czasy wiktoriańskie, a serial nowoczesne, czyli XXI wiek. I mimo tej różnicy świetnie mi się oglądało tę pozycję. Przez wszystkie 4 sezony, które mają łącznie 12 odcinków, nie miałam czasu na nudę. Ciągle są zwroty akcji i niedomówienia. Ostrzegam was tylko, że jeden odcinek to 90 minut oglądania, więc się nie przestraszcie. Wszystkim, którzy jeszcze nie nadrobili tej pozycji, można powiedzieć klasyki wśród seriali kryminalnych zdecydowanie, zachęcam do tego, a nie będziecie zawiedzeni.



SHERLOCK HOLMES I UPIORNA PANNA MŁODA 

Seriale i fimy sierpnia|Co warto obejrzeć #6| Sherlock i upiorna panna młoda

Ta pozycja to właściwie film, choć bywa traktowana jako zerowy odcinek serialu Sherlock, który jest w istocie rzeczy powiązany z fabułą, choć trzeba obejrzeć serial, aby wszystkie wątki miały ciągłość. Przyznam, że sama byłam ciekawa, jakby wyglądali Sherlock i Doktor Watson w wydaniu z czasów wiktoriańskich i  nie jestem zawiedziona upiorną panną młodą i takim zwrotem akcji. Nasi bohaterowie rozwiązują razem sprawę kobiety porzuconej przez męża, która postanawia się zemścić za to na nim i na wielu kolejnych mężczyznach. Więcej nie będę zdradzała, musicie obejrzeć same.  

PATRICK MELROSE

Seriale i filmy sierpnia|Co warto obejrzeć #6| Patrick Melrose

Patrick Melrose (Benedict Cumberbatch) pochodzi z arystokratycznej, uprzywilejowanej rodziny. Jest inteligentnym i charyzmatycznym mężczyzną, który cieszy się dużym powodzeniem wśród kobiet. Starając się uporać z trudnymi wspomnieniami z traumatycznego dzieciństwa, które zafundowali mu agresywny ojciec oraz przymykająca na wszystko oko matka, szuka ukojenia w używkach.
Ten serial nie jest dla każdego tak naprawdę, bo jest specyficzny. Opowiada historię arystokraty, który dzięki charyzmie i inteligencji ma powodzenie wśród kobiet, ale jest też mroczna strona tego wszystkiego, a konkretnie jego przeszłość i toksyczne relacje z ojcem, które wpłynęły destrukcyjnie na jego życie. Próbuje żyć normalnie, ale demony przeszłości wracają, kiedy umiera jego ojciec. Jeśli lubicie takie mocno specyficzne klimaty, polecam serdecznie, bo ja mimo początkowego sceptycznego nastawienia oceniam ten serial świetnie. I uważam, że bardzo dobrze dobrano głównego aktora do tej roli.   




KRÓLOWA JEDNEJ NOCY/GECENIN KRALICESI 



Seriale i filmy sierpnia|Co warto obejrzeć #6| Królowa jednej nocy 

Do posiadłości biznesmena Aziza (Uğur Polat) wprowadza się piękna Selin (Meryem Uzerli) wraz z dzieckiem. Aziz zakochuje się w niej bez pamięci i chce ją poślubić. Przeciwna związkowi jest cała rodzina, która uważa, że Selin chce go poślubić jedynie dla pieniędzy. Sytuacja jest tym bardziej skomplikowana, ponieważ syn Aziza, Kartal (Murat Yıldırım) kilka lat temu romansową z kobietą i wciąż jest w niej zakochany.



Ten serial oglądałam już sporo czasu temu. Oczywiście główni bohaterowie jak to często bywa spotkali się gdzieś za granicą, zaczęli romansować, a na końcu okazało się, że mają dziecko w drodze. Tym razem jednak długo się rozwiązywała zagadka czyje to dziecko. Przynajmniej oficjalnie, ponieważ sam zainteresowany po tym, jak teoretycznie była ukochana zamieszkała w domu jego teścia, wielu rzeczy się domyślił. Zresztą na drodze to szczęścia tej dwójki stanęło wiele komplikacji i problemów. Ja zaliczam tę pozycję do udanych i wam polecam, jeśli jeszcze nie znacie tego serialu. A nóż na jesienne wieczory, które już niedługo, będzie dobrym pomysłem.  


SEKRETY OJCA/BABAM VE AILESI 


Seriale i filmy sierpnia|Co warto obejrzeć #6|Sekrety ojca


Nie wkleję wam tutaj zarysu fabuły tudzież opisu tego serialu, bo nie znalazłam jej na filmwebie. Nie mniej jednak w dużym skrócie chodzi  o to, że bogaty biznesmen prowadzi podwójne życie. Ma dwie rodziny, które na początku nie mają pojęcia o swoim istnieniu. Po drodze do szczęścia głównych bohaterów stanie wiele przeciwności losu, wiele problemów i zawiłych sytuacji. Przyznam, że przed obejrzeniem tego serialu nie słyszałam o nim nigdzie wcześniej i jak na taką pozornie łatwą i przewidywalną  historię ma wiele zwrotów. Czy na końcu będą szczęśliwi? Czas pokaże. Jeśli nie znacie tej pozycji, warto obejrzeć. 



Na koniec tego wpisu mam jeszcze dla was dwie propozycje specjalne tym razem z YT. Oprócz kanałów typowo kosmetycznych oglądam również  bardziej wartościowe rzeczy, które  warto pokazać. 


Pierwszy kanał, na który warto zajrzeć to Imponderabilia prowadzone przez Karola Paciorka. Prowadzący robi tam różne wywiady ze znanymi i mniej znanymi osobami. Ma talent do zadawania pytań, których nie usłyszycie w żadnym innym wywiadzie, a dzięki temu powstają unikatowe odcinki. Czasem film trwa godzinę czasem cztery, ale uwierzcie mi, że nigdy nie jest to zmarnowany czas na słuchanie i oglądanie danej produkcji. Jeśli niekoniecznie chcecie oglądać Imponderabilia, jest jeszcze podcast na spotify, którego można posłuchać. Zdecydowanie polecam. 





Drugi ciekawy kanał, który śledzę z racji zainteresowania historią to Historia bez cenzury, którą uwielbiam. Poruszanych tematów jest wiele. Historia polski, świata, znane postaci, historia starożytna i wiele innych. Przyznam, że śledzę kanał regularnie już długo i treści zawsze są przyjemnie podane. A dodatkowo łączę przyjemne z pożytecznym, co bardzo lubię. Jeśli interesuje was historia podana na lekko, zdecydowanie polecam. 



I tym akcentem kończymy dzisiejszy wpis z tym co warto obejrzeć. W sierpniu jak widzicie, nawet wpadł film, więc tym bardziej się cieszę, że udało mi się pooglądać coś więcej niż tylko seriale. Niestety nie mam wam w tym miesiącu żadnej lektury do polecenia, ale nie przeczytałam ani nie przesłuchałam nic akurat, a nie chcę szukać pozycji na siłę. 
Koniecznie dajcie znać, czy coś z mojego zestawienia oglądałyście i przypadło wam do gustu lub nie, a może planujecie coś obejrzeć? 



23 komentarze:

  1. Spodziewałam się, że Elita Tobie może nie przypaść do gustu, bo wydaje mi się, że mamy inny gust nieco, oprócz seriali kryminalnych, które nas łączą. Chociaż muszę przyznać, że mimo, że mam ich dużo na liście do zobaczenia filmwebu to ostatnio już ten gatunek mnie męczy, tzn. wolałabym coś lżejszego, więc skończę 2 sezon broadchurch i przerzucę się na coś innego :D Ale może jeszcze Elita Cię wciągnie, bo wszystkim którym polecałam ten serial się podobał.. Z Twojego przeglądu nie znam nic, ale Sherlocka mam na liście. Trochę przeraża mnie długość odcinków, czuję, że długo mi zejdzie go oberzeć :P Ale w sumie można stopniowo oglądać po sezonie. Na pewno obejrzę kiedyś, bo kolega mega go polecał :) Oprócz tego zdarzało mi się oglądać kanał Paciorka, ale nie za często. Jakoś yt służy mi głównie do słuchania muzyki, mam wrażenie, że inaczej trochę marnuję czas. Chociaż wiem, że to głupie! Mam na tym punkcie niestety hopla jak kiedyś rozmawiałyśmy i często rozmyślam co wybrać, bo nie stracić dnia, życia.. xD Reszta pozycji chyba jednak nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, co z tą Elitą jest nie tak. Może ten spojler na początku co Ci mówiłam. Liczę, że może drugie podejście za jakiś okaże się lepsze, bo nie chcę jeszcze skreślać tej pozycji. Zrób sobie od kryminałów odpoczynek i pooglądaj coś dla odmóżdżenia po prostu, bo przyjdzie zwariować. Dla mnie taki fajny odmóżdżacz ostatnio to Orange is the new black, które oglądam po raz drugi od początku i mam nadzieję, że tym razem dotrwam do ostatniego sezonu 🙈 Sherlocka musisz obejrzeć moim zdaniem i film i serial. Przyznam, że ja jako fanka nie mogłam odpuścić tej pozycji, choć byłam sceptycznie nastawiona i okazało się, że niepotrzebnie na szczęście. Te odcinki nie ciągną się jak guma z majtek, że tak powiem. Ja wiem, że 90 minut to brzmi jak katorga, ale akcja jest na tyle wartka, że nie czujesz jak ten czas upływa i to serio :D Ja Paciorka bardzo lubię oglądać, nawet w Lekko Stronniczym bo to jest drugi kanał, który prowadzi ale to już z kimś raczej, a nie sam :D Ja mam odwrotnie. Nie słucham muzyki na YT z dwóch powodów. Po pierwsze nie oglądam już teledysków i nie jestem ich specjalną fanką obecnie, a do słuchania muzyki mam Spotify, gdzie mam całe albumy, które nie zawsze znajdę na YT krótko mówiąc. Po drugie mnie YT służy owszem do rozrywki, ale lubię tam też obejrzeć coś wartościowego, wtedy nie marnuję ani czasu, ani życia. Po prostu dla mnie rozrywka to nie tylko typowa rozrywka, a również ta część intelektualna, wartościowa dla mnie w jakiś sposób :)

      Usuń
    2. Hahha właśnie takie długie seriale to niezbyt :D Lubię obejrzeć ocenić i elo, a tu jakbym miała oglądać te ponad 10 sezonów (?) czy 7? no nie wiem mniejsza, w każdym razie za dużo. Zeszłoby mi rok :D Ten serial Sherlock to tak raczej jak film po jednym odcinku :) Tak wiem, że prowadzi też nie sam Lekko stronniczych. Chyba się nie da nie znać, bo są tak popularni :P No rozumiem Twoje podejście do yt, ja yt traktuje rozrywkowo w sumie nie jakoś intelektualnie :P Ale no zamiast np. kanałów z daily vlogami wolę serial obejrzeć. Spotify jest super do albumów właśnie zgadzam się! Często tak robię, ale jak szukam konkretnej piosenki to yt, no i tam Tworzy się też lista z tych najczęściej odsłuchiwanych :) Ale na spotify np. lubię posłuchać co jest popularne, ostatnio album top hits polska np słucham :)

      Usuń
    3. To nie jest wieczność:D Tego się nie ogląda na rekord tylko po prostu. Znudzisz się to nie oglądasz, wracasz za jakiś czas :D Ja nie traktuję akurat tej rozrywki na tej zasadzie oceniam elo i lecę dalej :P No nie mogłabym tak :D Lekko Stronniczych ja bardzo lubię :P Codzienna dawka bezbecji musi być :p No ja do rozrywki ogólnie pojętę na YT mam stand up i te inne co oglądam takie mało wartościowe typu lekko stronniczy albo kosmetyczne ale to wiadomo, że związane z beauty to musi być w końcu piszę bloga i jakby stamtąd też czerpię poniekąd wiedzę o różnych produktach, choć ślepo nie ufam nikomu tam :) A rozrywkę intelektualną po prostu trzeba lubić, to jest specyficzne pole i trzeba dobrz odsiać, aby znaleźć coś naprawdę wartościowego na YT :) I dla mnie to jest na równi z serialem dokumentalnym na przykład, które też oglądam selektywnie. Daily Vlogi to rzadko oglądam i to u jednej osoby, którą naprawdę, naprawdę lubię i zawsze mówi coś mądrego i motywującego, a nie pokazuje jakie życie jest kolorowe :) Ja sobie nawet ostatnio wzięłam darmowy miesiąc premium na spotify żeby słuchać bez reklam, bo ostatnio właśnie tłukę albumy bardzo, a te reklamy jednak mnie denerwowały :P Gorzej jak się skończy to premium 🙈 No ja nawet szukając konkretnej piosenki to też spotify mi się sprawdza do tego, bo mam taką swoją główną długą playlistę, na którą taka piosenka trafia i jest katowana pewien czas :D Na te gotowe listy typu top hits itp rzadko zaglądam na spotify jakoś nigdy nie mogę znaleźć niczego porywającego na dłużej, dlatego mój radar na muzykę to moja siostra ta mi zawsze coś wygrzebie z czeluści internetu :D

      Usuń
    4. No wiem, że nie na rekord, ale jakoś nie lubię po prostu długich :) Albo na bieżąco, albo krótkie wybieram jednak. Szybko się nudzę jak widać nie raz, nawet przy tym broadchurch mimo, że jest super ciekawy! No właśnie co do yt to zależy co się lubi, bo ja nawet nie oglądam seriali dokumentalnych, więc wiesz.. O a to u kogo te daily vlogi? Jestem ciekawa :) Ja właśnie na spotify nie mogę znaleźć ciekawych playlist za bardzo. Ale lubię właśnie włączyć, żeby sprawdzić 'czego sie słucha' czasami coś tak znajdę :)

      Usuń
    5. Długie nie zawsze znaczy złe. Nie znam tylko motywacji do produkcji takich rzeczy, bo rozumiem, że z czasem historia się wyczerpuje i może dlatego nie lubisz taki długich seriali :) Broadchurch warto jednak na spokojnie oglądać, bo faktycznie mega ciekawe, ale nic w tle nie można robić, bo zgubisz wątek jak sama zresztą wiesz :) No mnie oglądać dokumenty nauczyli rodzice daaawno temu, a ja złapałam bakcyla i dlatego to lubię po prostu, choć szanuję, bo wiem, że nie każdy lubi temat mimo wszystko :) Ja oglądam Daily Vlogi tylko i wyłącznie u Panny Joanny ona nie pokazuje, że życie jest cudowne i usłane różami, choć nie wszystkie jej filmy to vlogi. I zawsze jest w nich taki motywujący, życiowy przekaz, jakieś zaproszenie do dyskusji na dany temat, do interakcji z nią też, co bardzo mi się podoba :) A inne vlogi, które zdarzyło mi się oglądać kiedyś to porażka tak z perspektywy czasu i to niby życie było mega przerysowane i takie słodkie, cukierkowe do porzygu :P No Ja nie specjalnie szukam sobie playlist tam, u mnie za playlisty robią całe albumy, coś tam mam innego ale już do tego nie wracam ostatnio i pewnie wyczyszczę troszkę sobie profil tam, co by zostało faktycznie, to co jest dobre i czego słucham. Ja czasem gdzieś zasłyszę powiedzmy, ale głównie jak mówię, siostra mi podrzuca różne fajne rzeczy :)

      Usuń
    6. No dokładnie, czasami historia już się za bardzo dłuży i przestaje wciągać :)
      A to znam, też oglądam ją, kiedyś bardziej w sumie, a teraz dość rzadko. Ale faktycznie jest taka 'normalna' :)

      Usuń
  2. Nie miałam okazji poznać żadnej z Twoich filmowo-serialowych propozycji, ale u mnie ostatnio króluje deficyt wolnego czasu, więc też mało oglądam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem to całkowicie :) A na coś się skusisz na przyszłość, czy raczej nie znalazłaś nic w swoich klimatach ?

      Usuń
  3. Niczego nie oglądałam, ale do Sherlocka mnie trochę ciągnie :p Karola Paciorka oglądam regularnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja Sherlocka polecam, warte nadrobienia :p Ja też i bardzo lubię jego wywiady :)

      Usuń
  4. Z tego zestawienia niczego niestety nie widziałam, ale Sherlock mnie woła :D

    OdpowiedzUsuń
  5. The last dance koniecznie muszę obejrzeć, już dawno przeczytałam jego biografię i polubiłam tego koszykarza :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Królową jednej nocy i sekrety ojca oglądałam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znaczy niczym Cię nie zaskoczyłam :D, ale na razie nadrabiam te pozycje dla tych, którzy ich nie znają :)

      Usuń
  7. Żadnej z tych pozycji nie oglądałam. Myślę że królowa jednej nocy najbardziej przypadłaby mi do gustu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam ten serial jak najbardziej, jeśli lubisz takie historie :)

      Usuń
  8. Właśnie "Sherlock" dopiero przede mną, bo ta długość odcinków mnie trochę przeraża :D Ale w końcu to nadrobię. A tak ogólnie to nie znam niczego z Twojego dzisiejszego zestawienia, ostatnio jakoś kiepsko mi idzie oglądanie czegokolwiek innego poza rewatchem "Teorii wielkiego podrywu" czy "Jak poznałem Waszą matkę"...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że nie ma się czego bać :) Akcja w serialu Sherlock jest na tyle wartka i dynamiczna wręcz, że te 90 minut minie Ci bardzo szybko i nawet tego nie zauważysz :) Ja na razie mam czas na wyszukiwanie i oglądanie różnych rzeczy, ale pewnie niedługo się to zmieni :)

      Usuń
  9. Sherlock to pozycja zdecydowanie godna obejrzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Szkoła dla Elity u mnie obejrzana w tydzień tak się wciągnełam ale chyba mamy inne gusta . Przez Sherlocka Holmsa jakoś nie umiem przebrnąć, chyba nie moje klimaty chociaż mój mąż mega mnie naciska więc pewnie w końcu obejrzę 😂 Królową jednej nocy chętnie obejrzę bo mam więcej czasu a jakoś nic ciekawego do obejrzenia nie znalazłam ;)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję :) To zawsze motywuje do dalszego pisania :) Staram się odwiedzać wszystkich komentujących, więc nie zostawiaj linków do swojego bloga, reklam, stron i innego spamu, bo takie komentarze usuwam. Nie wyrażam również zgody na kopiowanie moich zdjęć i tekstów bez pytania.