Witajcie kochane w kolejnym wpisie. Dzisiaj wracam do was z kolejnym wpisem z serii, co warto obejrzeć. Uwierzycie, że mój pierwszy tego typu wpis powstał rok temu?! Powiem wam, że nie myślałam o tym, iż dam radę pisać te posty co miesiąc i że będzie mi to nadal sprawiało frajdę. Jeśli ciekawi was, co tym razem dla was przygotowałam, zapraszam do dalszej części wpisu. 




ASHE REAL LOVE & THE SAME 








ASHE&FINNEAS TILL FOREVER FALLS APART



TAYLOR SWIFT LOVE STORY 


YUNGBLUD&GUN MACHINE KELLY ACTING LIKE THAT





ULTRAVIOLET 







Ola Serafin dołącza do grupy detektywów amatorów rozwiązujących sprawy, których policja nie rozwikłała.






Serial Ultraviolet polecało mi naprawdę wiele osób od dłuższego czasu i wreszcie się przekonałam, aby go obejrzeć i przyznam, że totalnie nie żałuję tej decyzji, bo bardzo szybko połknęłam dwa sezony. Każdy odcinek oczywiście dotyczy innej, a dodatkowo przeplata się w tym, co jakiś czas historia związana z zabójstwem brata naszej głównej bohaterki Oli. Nasi detektywi amatorzy za pomocą najnowszych technologii radzą sobie z rozwiązywaniem spraw z Archiwum X. Przy ani jednym odcinku obu sezonów się nie nudziłam, więc jeśli jeszcze jest ktoś, kto nie obejrzał tego serialu, zdecydowanie nadróbcie tę pozycję. 


PARADOKS



Serial „Paradoks” to historia zbudowana wokół postaci inspektora Komendy Głównej Policji, Marka Kaszowskiego (Bogusław Linda) oraz podkomisarz Joanny Majewskiej (Anna Grycewicz) - funkcjonariuszki Biura Służby Wewnętrznej. Majewska zostaje skierowana do zespołu Kaszowskiego, aby przy okazji badania wybranych spraw kryminalnych przeprowadzić śledztwo dotyczące samego inspektora. Każdy odcinek opisuje jedną, tajemniczą sprawę z niedalekiej przeszłości. Relacje dwójki głównych postaci ewoluują na przestrzeni serialu. Początkowo cechuje je wyraźna wzajemna niechęć, wynikająca zarówno z roli jaką pełni komisarz Majewska wobec Kaszowskiego, jaki i różnic charakterologicznych między nimi. Z czasem zaczynają nabierać do siebie wzajemnego szacunku, aby wreszcie obdarzyć się zaufaniem, a nawet szczerą, choć wciąż skrywaną sympatią.



Ten serial obejrzałam całkowicie przypadkowo. Nigdzie o nim wcześniej nie słyszałam. Cała historia jak widzicie z opisu, skupia się wokół Komisarza Marka Kaszowskiego, który jest inwigilowany przez swoich przełożonych, którzy zatrudnili do tego policjantkę, która dołącza do jego zespołu śledczego. W każdym odcinku poruszana jest inna sprawa z niedalekiej przeszłości, w której nie udało się znaleźć sprawcy lub pewne okoliczności w śledztwie pozostają niejasne. Główny bohater i nasza policjantka, w  jakimś sensie darzą się sympatią, choć nie jest to widoczne na pierwszy rzut oka. Przy okazji Komisarz Kaszowski walczy też ze swoimi demonami z przeszłości. Pozycja bardzo dobra moim zdaniem i warta obejrzenia, o ile lubicie coś takiego. 




Samotna matka romansuje ze swoim szefem psychiatrą i zaprzyjaźnia się z jego tajemniczą żoną. Jaki będzie finał tej niebezpiecznej gry?



Ta pozycja to świeżynka wśród seriali i właściwie obejrzałam ją dzień po premierze na Netflixie. Podobno jest to serial na podstawie książki o tym samym tytule, aczkolwiek nie jestem w stanie się odnieść do tego, jak mocno serial i literatura się wiążą, bo nie miałam okazji tej pozycji czytać. Wracając jednak do serialu, to nasza główna bohaterka wdaje się w romans ze swoim szefem psychiatrą. Romans jest dość burzliwy i kończy się, gdy Louise poznaje Adele żonę swojego pracodawcy, a na dodatek się z nią zaprzyjaźnia i zostaje wplątana w sieć kłamstw obu stron, z której nie tak łatwo się będzie wyplątać, a dalsze próby przyniosą wiele pytań, na które trzeba będzie znaleźć odpowiedź. Zakończenie też może was mocno zaskoczyć, bo przyznam, że po tym wszystkim wcale bym nie wpadła na taki scenariusz. 


RYSA

 



"Rysa" to połączenie kryminału z thrillerem psychologicznym, w którym największą zagadką okazują się zepchnięte do podświadomości bolesne doświadczenia. To także przekonująca opowieść o kobiecie, która z całych sił stara się odnaleźć w patriarchalnym policyjnym świecie, wygrać z dręczącymi ją lękami i ocalić samą siebie. Czy mimo głębokich cieni, jakie rzucają dawne grzechy, uda jej się to osiągnąć?


Rysę obejrzałam, ponieważ słyszałam od was wiele dobrego na ten temat jakiś czas temu już, więc oto przyszedł moment na obejrzenie i sprawdzenie, o co tyle hałasu. Nasza główna bohaterka Monika ma za sobą niełatwą przeszłość związaną z narkotykami i odwykiem. Wraca jednak na dobrą drogę i zostaje policjantką. Zaczyna prowadzić sprawę seryjnych zabójstw, a wraz z upływem czasu okazuje się, że wiele tropów zaczyna prowadzić do niej samej. Postanawia się zagłębić się we własną przeszłość i odkryć pewne karty, które dla niej samej pozostają tajemnicą. Już w tym momencie zaczyna się robić naprawdę niebezpiecznie, a dalej nie będzie lepiej. Zakończenie też może was zaskoczyć. W tym serialu znalazłam  jednak dwa małe niedociągnięcia. Pierwsze to obsadzenie Pana Zakościelnego w pewnej ważnej dla fabuły roli, owszem sama rola bardzo dobrze pomyślana, ale uważam, że można było wybrać kogoś innego. Po prostu ten aktor aż za bardzo kojarzy się z filmami typu komedie romantyczne, choć do niego personalnie nic nie mam. Drugi błąd w moim odczuciu jest taki, że można było odpuścić sobie te retrospekcje, które były dziwne w tym wypadku, jak lubię takie wplatanie właśnie retrospekcji w fabułę, tak tutaj sądzę, że można je było wsadzić w ostatnim odcinku i też byłoby dobrze. Pamiętajcie oczywiście, że jest to tylko moja opinia na temat tych szczegółów, bo sam serial był świetny, a ja czekam na kolejny sezon, który podobno powstaje. 




Straszliwy atak terrorystyczny z 1983 roku pogrzebał polskie nadzieje na wyzwolenie i zapobiegł upadkowi Związku Radzieckiego. Dwadzieścia lat później zimna wojna wciąż trwa w najlepsze. Student prawa z ideałami i skompromitowany oficer śledczy odkrywają spisek, który pozwolił utrzymać żelazną kurtynę i represyjne państwo policyjne w Polsce. Teraz, w 2003 roku, po dwóch dekadach pokoju i dobrobytu, przywódcy reżimu wcielają w życie tajny plan obmyślony wspólnie z nieoczekiwanym przeciwnikiem jeszcze w latach 80. Spisek nie tylko radykalnie odmieni Polskę i wpłynie na życie jej obywateli, ale odmieni losy całego świata. Intryga odkryta przez bohaterów może wzniecić rewolucję, a rządzący nie cofną się przed niczym, żeby zachować ją w tajemnicy.



Serial 1983 to alternatywna historia Polski, czyli co by było gdyby nie upadła żelazna kurtyna i nadal krajem rządziliby komuniści. Nasz główny bohater Kajetan Skowron student prawa ma właściwie wszystko, co potrzebne jest w tamtych czasach młodemu człowiekowi, czyli wykształcenie i wiarę w partię. W pewnym momencie spotyka na swojej drodze komisarza Anatola Janów, a  kilka zdarzeń będzie miało wpływ na to, że w końcu zorientują się, że pokój i dobrobyt panujące w Polsce to jedna wielka mistyfikacja, a rządzący planują wprowadzenie planu obmyślonego jeszcze w latach 80 tych, który odmieni nie tylko losy Polski, ale również całego świata, bo może dojść do wielkiej rewolucji. Kajetanowi nie ułatwia życia fakt, że jest chłopakiem córki ministra, a dodatkowo poszukuje odpowiedzi na pytania ze swojej przeszłości. W serialu współczesność miesza się z czasami komunizmu. Jeśli ciekawią was takie klimaty to może być fajna podróż i taki moment refleksji co było gdyby...


RODZINNY BIZNES

 



Trzydziestopięcioletni Joseph ma milion pomysłów na własny biznes, ale mimo to nadal pracuje w koszernym sklepie mięsnym swojego ojca (Gérard Darmon). Gdy dochodzą go słuchy, że niebawem władze "na 100%" zalegalizują marihuanę, doznaje olśnienia. Zamierza wcielić w życie "genialny" plan - zmienić sklep ojca w coffee shop, z niewielką pomocą rodziny i przyjaciół...



Rodzinny biznes to pozycja, którą fajnie się ogląda, kiedy chcecie się pośmiać, bo ten serial nie jest poważny i jest w pełno absurdów. Otóż nasz główny bohater Joseph ma miliard pomysłów na życie. Kiedy słyszy, że we Francji niebawem ma zostać zalegalizowana marihuana, wpada na genialny pomysł, aby przekształcić koszerny sklep mięsny swojego ojca w tzw. coffee shop. Pomagają mu w tym  oczywiście reszta rodziny i przyjaciele. A potem nasza rodzinka zaczyna hodować marihuanę i pieczołowicie przygotowywać ją do dalszej części planu, który zakłada wzbogacenie się na tym biznesie. Jednak nie wszystko pójdzie po ich myśli i kiedy staną na skraju bankructwa, to będzie dopiero początek ich problemów. Serial fajny i dobry na poprawę humoru. 


SZKOŁA DLA ELITY


Las Encinas to najlepsza i najbardziej elitarna szkoła w Hiszpanii. To tam uczą się dzieci z wyższych sfer. Decyzją lokalnych władz trafia tam też trójka ubogich dzieciaków, których szkoła została zniszczona przez trzęsienie ziemi. Jednak może to wcale nie oznacza, że szczęście się do nich uśmiechnęło... Zajadły konflikt między tymi, którzy mają wszystko, a tymi, którzy nie mają nic do stracenia, doprowadza do morderstwa. Kto ma krew na rękach? Czy za zabójstwo odpowiada jeden z nowych dzieciaków? Czy może coś innego, co kryje się głęboko pod powierzchnią?


O tym serialu nasłuchałam się naprawdę wiele dobrego zewsząd i nie można mu też odmówić, że jest hitem Netflixa, bo wiele osób go śledzi. Potencjał na historię bardzo dobry, nie powiem, że nie. Moim zdaniem jednak to jest za bardzo ❠nastolatkowe❞ i szybko przestaje się skupiać na rozwiązywaniu sprawy, a wchodzi w relacje między bohaterami, kto z kim romansuje, a kto ma lepiej albo gorzej. Nie do końca rozumiem ten fenomen i po prostu po takim długim czasie sądzę, że nie jest to serial dla mnie po prostu. Takie są moje odczucia oczywiście, a jeśli  go obejrzałyście i okazał się dla was hitem to super. 



REMIGIUSZ MRÓZ HALNY 



Fani serii o komisarzu Wiktorze Forście autorstwa mistrza polskich kryminałów, Remigiusza Mroza, z pewnością ucieszą się z wiadomości, że powstała kolejna, szósta z kolei część jego przygód. Czy autor znów wprowadzi Cię do świata, gdzie nieustraszony policjant ryzykuje życiem, by schwytać sprawcę? Silne emocje gwarantowane w Halnym!

Trzy lata po złapaniu Bestii z Giewontu

Wiktor Forst przypłacił zdrowiem pogoń za seryjnym mordercą, którym był Iwo Eliasz. Podhale odetchnęło z ulgą, kiedy Bestia z Giewontu została unieszkodliwiona. Przez trzy lata panował względny spokój. Jednak nie trwał on długo, bo przy kaplicy na Wiktorówkach zostały znalezione zmasakrowane zwłoki. Czy koszmar powrócił? Sprawy może podjąć się tylko jeden człowiek. Nie wiadomo jednak, gdzie jest Wiktor Forst?

Rusza śledztwo

Do Zakopanego dociera prokurator Dominika Wadryś-Hansen, która zapoznaje się ze sprawą. Chodzi o bestialsko zamordowaną kobietę, która została rozcięta na pół, a jej wnętrzności wyciągnięto na wierzch. W ustach ma monetę, która wydaje się być taka sama, jak ta używana przez Eliasza. Czy mamy do czynienia z naśladowcą? Zobacz sam.

Dominika nie wie, gdzie przebywa komisarz Forst, a gorączkowo potrzebuje jego wsparcia, bo Eliasz chce pomóc w ujęciu sprawcy, ale zastrzega, że będzie rozmawiał tylko z Wiktorem Forstem. Czy komisarz podejmie wyznanie? Czy się odnajdzie? Zobacz, jak potoczą się jego losy. Co z prokurator Wadryś-Hansen? Czy mamy do czynienia z nową Bestią z Giewontu?



Z tej kontynuacji ucieszyli się chyba wszyscy, którzy od początku śledzą serię o komisarzu Wiktorze Forście, który jest nieustraszonym tropicielem Bestii z Giewontu. Powiem wam, że sama myślałam, że Zerwa to już ostatni tytuł z pentalogii ( cykl 5 tomów), a tu taka niespodzianka. Odwlekałam przeczytanie tej książki tylko dlatego, że nie miałam odpowiedniego sprzętu do czytania, a nie każdą książkę chcę mieć w wersji fizycznej. Wracając jednak do powieści, to połknęłam ją dosłownie w dwa wieczory. Oczywiście na początku nie wiemy, gdzie znajduje się nasz główny bohater, który prowadzi pustelnicze życie i rzadko widuje się z ludźmi. Sprawy zaczynają się komplikować,  kiedy  po ponad trzech latach spokoju na Podhalu dochodzi do pierwszego morderstwa na Wiktorówkach, a potem okazuje się, że Iwo Eliasz vel Bestia z Giewontu chce udzielić policji informacji., ale będzie rozmawiał tylko z Forstem, więc prokurator Wadryś-Hansen musi znaleźć byłego komisarza za wszelką cenę. Kiedy Forst godzi się na rozmowę z Bestią i pomoc policji liczy, że to będzie szybka do rozwiązania sprawa, ale sprawy mocno zaczynają się komplikować, a i Forst ukrywa pewne fakty przed światem. Jeśli jesteście fanami tej serii Mroza, zdecydowanie polecam wam sięgnąć po tę pozycję, bo znów dużo się dzieje, jak w dobrym filmie akcji. 



I tym akcentem kończymy dzisiejszy wpis. Koniecznie dajcie znać, czy oglądałyście jakąś pozycje z pokazanych tutaj i jakie są wasze wrażenia. Jak zawsze jestem ich ciekawa :) 






15 komentarzy:

  1. Znam sporo seriali z tego zestawienis 😁
    Ultraviolet super! 😍 Fajnie, że jednak się przekonałaś do niego. Bardzo polubiłam tam bohaterów (Fabijański i Stramowski np. Do nich przekonałam się po obejrzeniu tego serialu). Były odc też gorsze, ale ogólnie super, mega mnie wciągną 😊 Chętnie obejrzałabym 2 sezon.
    Rysa mega! U mnie duży wpływ na ocenę ma to czy sama odkryłam serial, czy z polecenia. Jak to 2 to masz jednak jakieś oczekiwania, a przy tych propozycjach mimo, że były niedociągnięcia miałam bardziej takie wow 🤩
    Co kryją jej oczy bardzo ciekawy jak na Netflixa! Teraz uwaga SPOILER ALERT!! domyśliłam się, że ten przyjaciel głównej bohaterki zakochał się w jej mężu 😁🙈 Ale i tak zaskakuje!
    Elita dla mnie super, chociaż MOCNO SPECYFICZNY i liczyłam się z tym że Ci się nie spodoba 🙊 Chociaż ja nie oceniam nigdy serialu po paru odc, czasami jak nie dam rady obejrzeć daje tylko obejrzane. Bo kilka odc to trochę mało by poznać serial. Nie traktuj tego jakoś personalnie, to tylko i wyłącznie moje zdanie 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No Ultraviolet myślę, że wymiata i jestem naprawdę ciekawa, czy zdecydują się na kontynuację, bo jest potencjał na to i to spory tak myślę 🤔Ja się wkurzyłam jak zniknęli właśnie Fabijańskiego, myślę sobie no jak to 🙈

      Co do Co kryją jej oczy to było ciekawe i to bardzo, ale zakończenie to już wgl niespodzianka była dla mnie, bo myślałam, o zupełnie innym scenariuszu w tej historii 😁

      CO DO ELITY nie traktuj tego jako recenzji, ja bardziej napisałam dlaczego to nie jest dla mnie. Jakbym to miała męczyć do końca to prawdopodobnie wyczerpałabym spore pokłady swojej cierpliwości, więc należy to bardziej traktować jako moje przemyślenia niźli polecenie lub odradzenie co do tego czy to obejrzeć, czy odpuścić 🙂

      Usuń
    2. No dokładnie, właśnie boje się, że nie będzie kontynuacji. Chociaż w sumie 2 sezon powstał po sporej przerwie od 1, więc jest jakaś nadzieja :D Teraz wgl na bieżąco oglądam 'Tajemnice zawodową' w której gra Stramowski i bardzo fajna! Chyba to, że jest w obsadzie podwyższa moją ocenę haha :D Ale bardzo fajny! Takie połączenie serialu medycznego i prawniczego - oba lubię, więc mi się podoba :)
      O jestem ciekawa jak obstawiałaś zakończenie w takim razie!! :)
      Rozumiem :)

      Usuń
    3. No zobaczymy jak to się potoczy z tą kontynuacją może coś się wydarzy, nigdy nic nie wiadomo w sumie. O tajemnicy zawodowej myślę i na pewno obejrzę ten serial,bo mnie ciekawi mocno.

      SPOJLER ALERT
      Obstawiałam w Behind her eyes, że skoro Louise odkryła prawdę o tym psychiatrze to skoro na niego doniosła na policję to on pójdzie do więzienia itp a nie ślub i jeszcze zabójstwo na koniec 🤯

      Usuń
  2. Sporo z Twoich propozycji mnie zaciekawiło, m.in. Ultraviolet, Rysa, Paradoks czy Behind Her Eyes :) Próbowałam obejrzeć "1983", ale przyznam szczerze, że ledwo dałam radę obejrzeć pierwszy odcinek - nudne dialogi, marna gra aktorska i ogólna beznadzieja :P Nie przepadam też za tą serią Mroza, ponieważ główny bohater to istna kopia Harrego Hole Jo Nesbo... Słabo :P

    OdpowiedzUsuń
  3. "Ultraviolet" widziałam i bardzo polubiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Znam jedynie "Co kryją jej oczy", a tak właściwie to dopiero poznaję, bo jestem w połowie serialu :) Poza tym obejrzałam jedynie pierwszy sezon "Szkoły dla elity" i jak początek mnie nie zaciekawił, tak później mega się wciągnęłam. Muszę nadrobić w końcu kolejne sezony, a i planuję obejrzeć "Ultraviolet" :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Serial rysa bardzo chętnie obejrzę :) Ciekawe propozycje <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Ooo bardzo lubię Love story TT, w ogóle często i dużo jej ostatnio słucham. Behind her eyes zaczęłam, ale w między czasie oglądam jeszcze dwa inne i ten odszedł troszkę na w sumie to wręcz trzeci plan :D. Szkoła dla elity zyskuje przy dłuższym poznaniu. Początkowe odcinki były może i średnie, ale w ostatnich się totalnie zakochałam. W komentarzach wyczytałam, że nie obejrzałaś całego, to ile sezonów przebrnęłaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię nie tylko Love Story od niej,ale też album Evermore mocno mi przypadł do gustu ostatnio 😊 Behind her eyes warto obejrzeć do końca. Co do szkoły dla Elity to dobrnęłam może do 3 odcinka porzuciłam ten serial,a minęło już kilka miesięcy od tego czasu. On po prostu nie jest dla mnie fabularnie 😊

      Usuń
  7. Znam tylko "Szkołę dla elity" :)
    Aktualnie skończyłam "Lucyfera", więc Twoja lista bardzo mi się przyda, bo nie mam co oglądac :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Z całego tego zestawienia znam tylko "Szkołę dla elity", którą bardzo lubię. Aktualnie zrezygnowałam z Netflixa, bo kompletnie nie mam na niego czasu, ale wiele tytułów z tej listy mega mnie zaciekawiło :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Znam tylko Szkołę dla elity. Podobał mi się. Tak to interesuje mnie Co kryją jej oczy

    OdpowiedzUsuń
  10. Oglądając rodzinny biznes mialam ubaw po pachy :D a szkołę dla elity właśnie oglądam

    OdpowiedzUsuń
  11. Okazuje się, że sporo znam Z twojego zestawienia :) Rysa, szkoła dla Elity i behind her eyes moim zdaniem bardzo fajne seriale ale masz rację, że szkoła dla Elity jest bardziej serialem "dla nastolatków". Mimo to bardzo dobrze mi się go oglądało. Obejrzałam kilka odcinków 1983 ale to zupełnie nie moje klimaty więc dałam sobie spokój. Mam w planach obejrzeć natomiast ultraviolet i paradoks bo już wiele osób poleca te dwa seriale więc jestem ich ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję :) To zawsze motywuje do dalszego pisania :) Staram się odwiedzać wszystkich komentujących, więc nie zostawiaj linków do swojego bloga, reklam, stron i innego spamu, bo takie komentarze usuwam. Nie wyrażam również zgody na kopiowanie moich zdjęć i tekstów bez pytania.